چگونه موفقیت خود را اندازه‌گیری کنیم؟

با نگاه به سال ۲۰۲۰، برای امسال یاد بگیرید که چگونه موفقیت خود را اندازه‌گیری کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زندگی به طور کامل با نقاط عطف و منحنی‌های زیادی همراه است و صادقانه، سال ۲۰۲۰ یک سال پر از چالش‌ها و منحنی‌های فراوانی بود.

بسیاری از افراد مجبور شده‌اند رویا‌های خود را به حالت تعلیق درآورند، اهداف خود را تغییر دهند و آنچه را برای آن‌ها مهم است، روشن کنند اما واقعیتی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستید ممکن است بسیار متفاوت از آن چیزی باشد که برای پایان سال خود تصور کرده‌اید.

موفقیت را می‌توان از طرق مختلف اندازه‌گیری کرد و همانطور که در  طول سال تأمل می‌کنید، وقت آن است که از خود بپرسید "موفقیت را چگونه اندازه‌گیری می‌کنید؟ "


بیشتر بخوانید


چقدر خوب با چالش‌ها سازگار شده اید؟

سال ۲۰۲۰ چه از نظر فردی و چه از نظر اجتماعی، پر از چالش‌های سخت بود. چگونه با این چالش‌ها روبه‌رو شده‌اید؟

ممکن است امسال آنچه را که فکر می‌کردید، انجام ندهید، اما هر مانعی که بر آن غلبه کنید یکی از بزرگترین نقاط قوت ما را ایجاد می‌کند و آن هم توانایی سازگاری است.

سازگاری با شرایط چالش برانگیز به شما این امکان را می‌دهد تا زندگی خود را کنترل کنید و در نهایت، به دستیابی به اهداف شما کمک می‌کند.

اگرچه ممکن است امسال احساس کنید نقاط و جوانب خاصی از زندگی شما از کنترل خارج شده‌اند، اما به نحوه سازگاری و رشد در مقابل مشکلات نگاه کنید.

چگونه موفقیت خود را اندازه‌گیری کنیم؟

چقدر مهارت و دانش شما بهتر شده است؟

شما در درون خود یک مخزن و توانایی بالقوه دارید. وقتی زمان صرف کنید تا مهارت‌های خود را افزایش و دانش خود را گسترش دهید، احساس نزدیکی بیشتری برای رسیدن به اهداف خود خواهید داشت.

در دام مقایسه نیفتید. سعی کنید فقط خودتان را با گذشته‌تان مقایسه کنید و رشدی را که به عنوان یک فرد ایجاد کرده‌اید پیگیری کنید.

شما می‌توانید موفقیت را نه تنها با گرفتن یک تبلیغ یا شروع یک پروژه جدید، بلکه با پیگیری نحوه پیشرفت خود به صورت کلی ارزیابی کنید.

زندگی شخصی و شغلی شما با هم، همپوشانی خواهد داشت، بنابراین وقتی مهارت‌های خود را در یک زمینه توسعه می‌دهید، تأثیرات آن موج می‌زند و با آموزش و تجربه، سطح مهارت و توانایی خود را برای موفقیت در رشته خود افزایش می‌دهید.

به تمام درس‌هایی که یاد گرفته‌اید هم شخصی و هم حرفه‌ای فکر کنید و اگر تغییرات را بهتر شنیده‌اید، آموخته‌اید و اجرا کرده‌اید فرد موفقی بوده‌اید.


بیشتر بخوانید


چقدر از زمان خود را صرف انجام کاری می‌کنید که دوست دارید؟

موفقیت را چطور تعریف می‌کنید؟

موفقیت غالباً با شغل فانتزی یا حقوق شما همراه است، اما مسلماً اگر کاری را که انجام می‌دهید دوست داشته باشید، هرگز در زندگی خود هیچ روزی کار نمی‌کنید.

این بدان معنا نیست که برای رساندن خود به مکان و جایگاهی که می‌خواهید، به قدرت، استقامت و اخلاق کاری محکم احتیاج نخواهید داشت، اما صرف وقت برای انجام کاری که دوست دارید، روند کار را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کند.

عادت‌ها و فعالیت‌های آگاهانه شما به افزایش رشد شخصی شما کمک می‌کنند.

صرف وقت برای انجام کاری که دوست دارید، با افزایش کیفیت زندگی به شما کمک می‌کند تا خود را به اهداف ظاهراً بی‌ربط نزدیک کنید.

هنگامی که احساس رضایت و قدرت می‌کنید، خلاقیت بیشتری خواهید داشت و به شما کمک می‌کند تا با اهداف مؤثرتری به اهداف حرفه‌ای برسید.

چگونه موفقیت خود را اندازه‌گیری کنیم؟

افرادی که به آن‌ها احترام می‌گذارید، شما را چگونه توصیف می‌کنند؟

یکی از رضایت‌بخش‌ترین روش‌ها برای سنجش موفقیت، تأمل در چگونگی توصیف افرادی است که بیشتر از همه به شما احترام می‌گذارند.

وقتی افراد زندگی شما در مورد شما صحبت می‌کنند، نشان می‌دهد که شما چه شخصیتی دارید. هر چقدر از بودن و کار کردن لذت بیشتری ببرید، درب‌های بیشتری به روی شما باز می‌شود.

شما می‌خواهید تلاش کنید که همیشه،  امروزتان نسبت به دیروز تان  نسخه بهتری از شما باشد.

وقتی خودتان را تحت فشار قرار می‌دهید تا تغییری در دنیا ایجاد کنید، قابل توجه باشید و تأثیر مثبتی روی اطرافیان خود داشته باشید، موفقیت به طور طبیعی به وجود می‌آید؛ بنابراین از خود بپرسید، آیا شما در حال تلاش برای تبدیل شدن به شخصی هستید که می‌خواهید باشید؟

چقدر پیشرفت کرده‌اید؟

آخرین نکته که اهمیت کمی هم ندارد این است که شما باید نگاهی به آنچه که به دست آورده‌اید، بیاندازید.

لازم نیست که هدف بزرگ را به پایان برسانید تا به عنوان فردی موفق شناخته شوید.

موفقیت را می‌توان با ترقی اندازه گرفت. هر یک از نقاط عطف کوچک، هر وظیفه‌ای که از فهرست کار‌های شما خط زده می‌شود، شما را یک قدم به رسیدن به بزرگترین آرزو‌ها نزدیک می‌کند.

چگونه موفقیت خود را اندازه‌گیری کنیم؟

یک حرکت کوچک در مسیر درست می‌تواند به شما کمک کند تا به بزرگترین آرزو‌های خود برسید.

روزانه چه مراحلی را برای کمک به موفقیت بیشتر برمی‌دارید؟ هفتگی چطور؟ و ماهانه؟

همه چیز جمع می‌شود؛ بنابراین دوباره از خود بپرسید، موفقیت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

با وجود چالش‌هایی که ممکن است امسال با آن روبه‌رو شده باشید، اکنون زمان اقدام است.

برگرفته از مقاله برایان تریسی


بیشتر بخوانید


ترجمه از فاطمه میرزایی دخت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار