لیگ برتر انگلیس؛

تاتنهام - لیورپول/ نبرد شاگردان مورینیو و کلوپ برای بازگشت به کورس قهرمانی

در چارچوب هفته بیستم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر انگلیس تاتنهام و لیورپول امشب (پنجشنبه) برابر هم به میدان می‌روند.

 

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در آخرین دیدار از هفته بیستم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر انگلیس از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه امشب (پنجشنبه) تاتنهام در ورزشگاه اختصاصی خود میزبان تیم لیورپول خواهد بود.

۲ تیم در جدول رده بندی در همسایگی هم هستند و فقط یک امتیاز با هم اختلاف دارند. لیورپول از ۱۹ بازی ۳۴ امتیاز کسب کرده و در رتبه پنجم قرار دارد و تاتنهام با یک بازی کمتر ۳۳ امتیاز اندوخته و در رتبه ششم جدول رده بندی جای گرفته است.

وضعیت تاتنهام و لیورپول  تقریباً مشابه هم است هر ۲ تیم  در مقاطعی از این فصل صدرنشین جدول رده بندی لیگ بودند، اما با از دست دادن امتیاز‌های ارزشمند در چند بازی اخیر از جمع چهار تیم برتر خارج شدند، هرچند که اختلاف آن‌ها با تیم چهارم جدول کمتر از ۳ امتیاز است.

لیورپول این روز‌ها در شرایط خوبی به سر نمی‌برد این تیم که لقب مدافع عنوان قهرمانی در لیگ جزیره را یدک می‌کشد، نشانی از تیم قدرتمند فصل گذشته ندارد. تیم یورگن کلوپ (سرمربی لیورپول) که پیشتر از دور مسابقات جام اتحادیه انگلیس حذف شده بود، یکشنبه شب نیز در دور چهارم رقابت‌های جام حذفی برابر منچستریونایتد شکست خورد و  از دور رقابت ها کنار رفت.

حالا رقابت‌های لیگ برتر تنها شانس لیورپول برای کسب جام در فوتبال انگلیس و مهمتر از آن راهیابی به رقابت‌های اروپایی است، اما عملکرد تیم سرخ پوش مرسی ساید در لیگ هم به ویژه در هفته‌های اخیر چندان چنگی به دل نمی‌زند. این تیم در ۵ بازی آخر خود نتوانسته طعم پیروزی را بچشد و ۳ تساوی و ۲ شکست داشته و از ۱۵ امتیاز ممکن تنها ۳ امتیاز کسب کرده است. در میان ۱۳ تیم بالای جدول لیورپول تنها تیمی است که در ۵ بازی اخیر خود در لیگ نتوانسته به پیروزی برسد و هواداران این تیم معتقدند که با این روند رویای دفاع از عنوان قهرمانی بر باد خواهد رفت.

شاید باورپذیر نباشد که لیورپول با وجود داشتن ستاره‌هایی مانند محمد صلاح، سادیو مانه و روبرتو فیرمینو در گلزنی مشکل داشته باشد، اما این تیم اکنون بدترین بحران گلزنی در ۲۰ سال اخیر را تجربه می‌کند.

لیورپول پس از پیروزی ۷-صفر برابر کریستال پالاس قبل از کریسمس، در ۵ بازی اخیر خود در لیگ فقط یک بار موفق به گلزنی شده است و در ۴ بازی اخیر خود نتوانسته است هیچ گلی به ثمر برساند که از ماه مه سال ۲۰۰۰ طولانی‌ترین دوره ناکامی این تیم در گلزنی محسوب می‌شود.

به اعتراف یورگن کلوپ شاگردانش پس از ناکامی‌های اخیر اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اند و کارشناسان معتقدند لیورپولی‌ها "از نظر روحی و ذهنی "خسته اند.

در آن سوی میدان تاتنهام در حالی پا به میدان می‌گذارد که در دور چهارم جام حذفی موفق شد  تیم  دسته سومی وایکوم را با نتیجه پر گل   ۴ -یک شکست دهد. تاتنهام با این پیروزی در ۶ مسابقه اخیر خود در همه رقابت‌ها ۵ پیروزی به دست آورده، ۱۸ گل به ثمر رسانده و فقط ۳ گل دریافت کرده است، اما اگر مورینیو بخواهد به جمع ۴ تیم برتر جدول بازگردد محکوم به پیروزی در این دیدار خانگی است.

از سوی دیگر مورینیو برای پیروزی در این دیدار  انگیزه شخصی نیز دارد، او پیش از این در سه بازی پیاپی برابر لیورپول شکست خورده که بیشترین شکست متوالی این مربی صاحب نام برابر یک حریف لیگ برتری است و حالا آقای خاص می‌خواهد به این ناکامی شخصی پایان دهد.

نکات آماری

  • دیدار امشب ۲ تیم لیورپول و تاتنهام صد و هفتاد و هفتمین بازی بین این ۲ تیم در تمام رقابت‌ها است که لیورپول ۸۶ بار و تاتنهام ۴۸ بار به پیروزی رسیده است.
  • لیورپول  که در ۲ فصل قبل در خانه تاتنهام پیروز شده امشب به دنبال آن است که برای اولین بار در ۳مسابقه متوالی خارج از خانه مقابل این تیم در لیگ به پیروزی برسد.
  • لیورپول در هشت بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ برتر فقط یک پیروزی کسب کرده، حاصل ۷ بازی دیگر ۵ تساوی و ۲ شکست بوده است.
  • مورینیو در لیگ ۸ بار با یورگن کلوپ  روبرو شده که ۴ بار برابر او شکست خورده است.
  • فیرمینو در ۵ بازی اخیر  لیورپول  برابر تاتنهام در ۴ بازی گلزنی کرده که در ۳ مسابقه، لیورپول با گل‌های این بازیکن به پیروزی دست یافته است.
  • تاتنهام از ۶ بازی آخر خود در لیگ ۲ تساوی، ۲ شکست و ۲ پیروزی داشته است، اما لیورپول از ۶ بازی آخر خود یک پیروزی و ۲ تساوی به دست آورده و ۳ بار هم شکست خورده است.

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار