سخنگوی قوه قضائیه:

احضار وزیر ارتباطات ارتباطی به پهنای باند ندارد/ حمایت قوه قضاییه از رونق کسب و کار‌های الکترونیکی

اسماعیلی درباره اظهارات امروز رئیس جمهور مبنی بر احضار وزیر ارتباطات به دادسرا توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در رابطه با اظهارات امروز رئیس جمهور پیرامون احضار وزیر ارتباطات، تصریح کرد: آنچه که امروز مطرح شد این بود که تشکیل این پرونده و احضار وزیر ارتباطات ناظر بر پهنای باند شبکه‌های اجتماعی است درحالیکه باز هم آدرس غلط به مردم داده شد و موضوع، پهنای باند نیست.

وی با تاکید براینکه قوه قضاییه نه تنها با توسعه و پهنای باند مخالف نیست بلکه با توسعه پهنای باند به ویژه برای پیام رسان‌های داخلی موافق است و جزو مطالبات مردم است، اظهار کرد: قوه قضاییه نه تنها با رونق کسب و کار در فضای مجازی مشکلی ندارد، بلکه همانگونه که قوه قضاییه از رونق تولید و کسب و کار در فضای حقیقی حمایت می‌کند، از رونق کسب و کار‌های الکترونیکی در فضای مجازی هم حمایت می‌نماید.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه سیاست کلان قوه قضاییه رونق کسب و کار در بخش‌های مختلف جامعه است، تاکید کرد: کسب و کار باید همراه با امنیت و سلامت باشد و باید برای کسب و کار مردم امنیت و سلامت را ایجاد کنیم.

وی یکی از راه‌های ایجاد امنیت و سلامت در فضای کسب و کار در فضا‌ی مجازی را ایجاد، توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات و پهنای باند آن دانست و افزود: روزی خوشحال خواهیم بود که در بستر شبکه ملی اطلاعات، پهنای باند ان بتواند پاسخگوی نیاز تمامی شهروندان در جای جای کشور پهناور ایران اسلامی باشد و اصلا موضوع این نیست که بگوییم پهنای باند محل سئوال و ایراد است.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه با تاکید بر اهمیت اجرای قوانین و مقررات و به ویژه مصوبات شورای عالی فضای مجازی و مصوبات مرکز ملی فضای مجازی، گفت: قانون ملاک و معیار سنجش رفتار و عملکرد همگان به ویژه مدیران کشور است دولتمردان باید در جهت اجرای قانون تلاش و دیگران را نیز به قانونمداری دعوت کنند در همین راستا برای امنیت و سلامت کسب و کار و رونق آن در فضای مجازی، مصوبات شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی حتما باید اجرا شود و کسانیکه این مصوبات را اجرا نمی‌کنند در برابر قصور، تقصیر و ترک فعل‌های خود بایستی پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: نمی‌شود که ماموریت و مسئولیتی برای افراد در مصوبات و مقررات تعیین شده باشد و در برابر کوتاهی‌های خود پاسخگو نباشند.

اسماعیلی اضافه کرد: مقایسه این موضوع با راه و جاده و اتوبان مغالطه است، باید واقع نگر باشیم. مغالطه، کار خوبی نیست. ضمن اینکه اگر خواستیم مقایسه هم کنیم به این نکته توجه کنیم که امنیت جاده، امنیت راه، سلامت جاده و اتوبان در بخش‌های مختلف به عهده وزارت راه است و ما الان شاهد این هستیم که در برخی از تصادفات، علاوه بر راننده، حوزه‌های راهداری به جهت قصور و تقصیری که در ایجاد جاده، حذف مشکلات جاده و ماموریت خود داشته‌اند اتفاقا محاکمه شده‌اند و محکومیت‌های آن‌ها نیز اجرا شده است.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه از پاسخگو بودن دولتمردان استقبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اگر قصد پاسخگویی دارند خوب است در ارتباط با کاهش ارزش پول ملی، وضعیت معیشت مردم، کنترل بازار و مرغ و تخم مرغ به مردم توضیح دهند که چرا وضعیت اینگونه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۴۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
من میگم سامانه ای درست کنن که کسایی که به این آقا رای دادن هم جوابگو باشند وگرنه ............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
بزاريد كه اين چند وقت نيز بگذرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
به قانون و تضییع حقوق کارگزاران مخابراتی روستاها ربطی نداره
Luxembourg
ناشناس
۰۷:۳۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
با سلام قابل توجه آقای روحانی و وزیر زیردستش چرا نسبت به حرف حضرت آقا کم کاری کردید، باید پاسخگو باشید ← مقام معظم رهبری: «بنده روی مسئله‌ی شبکه‌ی ملّی اطّلاعات این‌ همه تأکید میکنم. این شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملّی فضای مجازی که تشکیل داده‌ایم و بنده اصرار داشتم و دارم که این [شورا] تشکیل بشود و رؤسای محترم در آن شرکت کنند و تصمیم‌گیری کنند و اجرا کنند، به خاطر اهمّیّت این مسئله است؛ نمیشود این مسئله را رها کرد. و من میبینم که آن اهتمام لازم به خرج داده نمیشود.»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
انصافا قوه قضاییه عملکرد عالی داشته ، آقای رئیسی خداقوت، خدا خیرتون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
فقط اخر حرفاش
درد بر تو اقای اسماعیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
قوه‌قضاییه باید وزیر ارتباطات رو به خاطر ظلم و تبیعیضی که در دریافت حقوق و دستمزد بین کارگزاران مخابرات روستایی و کارکنان ادارات و شرکت ها و وزارت ارتباطات هست و عدم تمکین این وزارت به قانون مجلس شورای اسلامی در خصوص کارگزاران مخابرات احضار میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
شما که خیلی واقع گرایی لطفا مدعی العموم چرا سکوت در برابر افراد نسبت به توهین میکنند؟ حتی تقبیح هم نمی کنند ، همیشه بکطرفه رفتزد پیش قاضی ، توسعه شبکه های داخلی که الکی نیست سخت افزار میخواهد خودتان را زدید به کوچه علی چپ ، چرا پیام رسانهای داخلی کشش ندارند ، چون هزینه و ابزار را تحریم گرفته و امکانات داخل برای تولید سخت افزار ها بسیار گران است متوجه هستید یا نمی خواهید بشوید
Iran (Islamic Republic of)
بنیامین خلیلی
۰۱:۳۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
برای این احضار کردن چون شورای عالی فضای مجازی تصمیم به فیلتر کرن اینستاگرام کردن و این تصمیم رو باید وزیر ارتباطات باید عملی کنه که وزیر هم نمیخواد دستش بره روی دکمه فیلترینگ و چون اجرایی نکرده (فیلتر کردن اینستاگرام) اونها هم احضارش کردن. وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
آقای روحانی بدانید شما خود باید پاسخگوی ملت ایران باشید اگر راست میگویید به مردم بگوئید چرا قیمت مسکن،مرغ،تخم مرغ،ماشین و هزاران هزینه که مردم در تامین آن ناتوان شدند اینقدر افسارگسیخته شده نمیخواد بگید به جای وزیر مرا مورد بازخواست کنید بله وزیر جای خود باید پاسخگوی مسئولیتش باشد بخدای احد و واحد این رسمش نیست فضای مجازی بی در و پیکر شده من بعنوان کسی که سه فرزند دارد نگران فرزندانم هستم در گذشته اجتماع دختران و پسران ما را خانوم و مرد به بار می آورد ولی الان همه زندگی بچه های ما شده فضای مجازی اونهم بی حساب وکتاب.متاسفانه بر جام نافرجام هم هیچ چیز عاید زندگی مردم نکرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
خوب پس واقعا خطایی کرده
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۰:۱۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
آقای روحانی در خصوص مسکن و اشتغال و تورم و بیکاری و بورس و برجام هم باید پاسخگو باشد، این مطالبه ی مردم است و اگر مجلس و قوه قضاییه و دیوان عالی کشور کوتاهی کند ، عین حق الناس است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
توییتر و تلگرام و.ربط فیلتر کنید. ما بچه نیستیم که شما بگیم چکاری برامون خوبه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
خداوگیلی اگرجوابگوهستیدبابت میهتاج مردم بیایدحواب بدییداقای دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
پس چرا نکفت دلیلی چی بود من به اقای رئیسی اعتماد دارم ولی دوست دارم بدونمم دلیلش چی بود این احضار
Iran (Islamic Republic of)
مسعد
۲۳:۴۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
پس چرا نگفت دلیلش چی بود ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۳:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
شما هم بهتره به مردم توضیح بدی چرا حکم طبری زندان شد و بااین همه فساد اعدام نشد چه خبر از بابک زنجانی حکم اعدامش کی اجرا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
شما باید بیارینشون سر خط نه اینکه دعوت کنین به جواب دادن اختیاری!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی بلوچی
۲۲:۱۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
دمت گرم سخنگوی شجاع قوه قضاییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
بابا اختلافات بزارید کنار موندیم حرف کی رو باور کنیم دولت یه حرف میزنه ، مجلس یه چیز و قو ه قضائیه یه چیز میگه .نخواستیم شما برا ما تصمیم بگیرید شما با خودتون اختلاف دارید یکمی به فکر بدبختی مردم باشید که هرچه مشکل هست از سر تصمیمات اشباه شماست والا دیگه هسته شدیم ازبس صبر کردیم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
حواستون باشه، رییس جمهور امروز شخصاً اعتراف کرد؛ به قول فیلمهای پلیسی: هرچی که بگی در دادگاه برعلیه خودت استفاده میشه...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
جواب قانع کننده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
داوطلباي بعدي رياست جمهوري از همين حالا بايد تعهد بدن فيس بوك و توييتر و يوتيوب و بقيه رو رفع فيلتر ميكنن والا رأي بي رأي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام لطفا پیگیر سهام عدالت هم باشید من اول تیر به کارگزاری مفید فروختم فقط ۶۰۰تومن واریزی داشتم اخه چقدر دیگه باید صبرکنیم تو این اوضاع گرونی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
شخص
۲۰:۴۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
وای به حال ما با داشتن چنین مسولانی.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۰:۳۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
من میدونستم به پهناربط نداره من میدونستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
احسنت اقای اسماعیلی پاسخ کوبنده ای دادی دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
اون چند خط اخر رو همه ما منتظر جواب هستیم
آخرین اخبار