خراسان جنوبی کمترین تعداد مشمولان غایب را در کشور دارد

معاون وظیفه عمومی انتظامی استان گفت : خراسان جنوبی کمترین تعداد مشمولان غایب خدمت سربازی را در کشور دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سرهنگ حسینی معاون وظیفه عمومی انتظامی استان در نشست خبری گفت: در ۱۰ ماه گذشته رسیدگی به پرونده‌های معافیت از سربازی در معاونت حوزه وظیفه نیروی انتظامی ۲۱ درصد افزایش داشته است.

او افزود: همچنین در این مدت تعداد کارت‌های صادر شده ۲۷ درصد نیز افزایش داشته است.

معاون وظیفه عمومی انتظامی استان همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تعداد افراد اعزام شده به خدمت مقدس سربازی را در۱۰ ماه گذشته ۳ هزار و ۷۲۰ نفر مشمول در استان عنوان کرد که این تعداد نیرو‌ی مشمول نسبت به سال قبل ۱۷ درصد افزایش دارد.


بیشتر بخوانید


سرهنگ حسینی از ارسال بیش از ۳ هزار پیامک برای مشمولان غایب طی این مدت خبر داد و افزود: خراسان جنوبی کمترین میزان مشمولان غایب را دارد و در بین ۳۳ استان کشور مقام اول را داراست که به ۱۱ هزار نفر نیز می‌رسد.

او همچنین گفت: بحث جذب سربازان بالای یک سال غیبت نیز فراهم شده و کلیه مشمولان غایب با مراجعه به معاونت وظیفه عمومی می‌توانند با ارائه مشاوره‌های لازم به آنان برای گذراندن خدمت سربازی خود اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی انتظامی خراسان جنوبی همچنین از طرح تعویض کارت پایان خدمت یا معافیت سربازان گفت: از ابتدای اجرای طرح تعویض کارت‌های کاغذی به کارت‌های هوشمند که از سال ۹۰ اجرا شده است ۶۴ هزار و ۴۴۲ فقره صادر شده است و هزار و ۷۶۷ بقره خرید خدمت از ابتدای سال ۹۷ داشته‌ایم.

سرهنگ حسینی همچنین یکی از مهمترین برنامه‌های نیرو‌های مسلح را بحث ایجاد کارگروه مهارت آفرینی با همکاری معاون فرهنگی و امور اقتصادی استانداری به منظور آموزش نیرو‌های مسلح عنوان کرد که از آغاز اجرای این طرح بیش از ۲ هزار نفر از اقشار مختلف سربازان و نیرو‌های مسلح بر اساس نیاز‌ها در هر استان، آموزش‌های لازم از قبیل مهارت آموزی در رشته‌های مکانیک امدادرسانی و کمک‌های اولیه را آموزش دیدند که تاکنون ۵۱۲ طرح بر اساس نیاز هر استان اعلام شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.