چین در دریای جنوبی خود رزمایش نظامی برگزار می‌کند

ارتش چین در پاسخ به ورود ناوگروه آمریکا به دریای جنوبی چین در این منطقه رزمایش نظامی برگزار می‌کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش چین اعلام کرد رزمایشی نظامی طی هفته جاری در دریای جنوبی چین برگزار می‌کند.

در بحبوحه تشدید حضور نظامی آمریکا در دریای جنوبی چین، ارتش این کشور قصد دارد یک رزمایش نظامی را در این منطقه برگزار کند.

سازمان ایمنی دریایی چین طی بیانیه‌ای اعلام کرد ورود به بخشی از آب‌های خلیج تونکین در غرب شبه جزیره لیژو در جنوب غربی چین از ۲۷ ژانویه تا ۳۰ ژانویه ممنوع است. با این حالا جزئیات بیشتری از زمان و مقیاس این رزمایش ذکر نشد.

ارتش آمریکا پیش از این اعلام کرد ناوگروه دریایی تئودور روزولت به همراه سه ناو جنگی روز شنبه با هدف ترویج آزادی دریا‌ها وارد دریای جنوبی چین شده اند.

وزارت خارجه چین به تازگی اعلام کرد آسیب جدی در روابط چین و آمریکا در چهار سال گذشته دقیقا به این علت اتفاق افتاد که دولت ترامپ در برداشت راهبردی خود از چین مرتکب اشتباهاتی بنیادین شد و پکن را بزرگترین رقیب راهبردی یا دشمن خود دانست. به همین علت از شیوه‌های متفاوت برای دخالت در امور داخلی چین استفاده کرد و از هیچ تلاشی برای سرکوب کردن، تهمت و افترا زدن به پکن فروگذار نکرد. فکر نمی‌کنم چنین رویکردی به سود منافع دو ملت چین و آمریکا باشد. این خواست ملت آمریکا هم نیست چرا که آن‌ها می‌خواهند شاهد پیشرفت سالم و باثبات در روابط دو جانبه بین دو کشور باشند.

حضور نظامی آمریکا در دریای جنوبی چین به نقطه اشتعال دیگری در روابط دوجانبه میان پکن و واشنگتن تبدیل شده است. ارتش آمریکا در سال‌های اخیر با ادعای حضور در آب‌های آزاد، مرتبا حضور نظامی خود در منطقه را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار