یک زن مسلمان برای نخستین بار در آمریکا دادستان شد

یک زن مسلمان در ایالت میشیگان برای نخستین بار به سمت دادستانی کل در آمریکا رسید.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، برای اولین بار یک زن مسلمان به سمت دادستانی کل در یکی از شهر‌های آمریکا منصوب شد.

بنا به گفته مقامات فدرال، صائمه محسن از ابتدای فوریه دادستان کل جدید شهر دیترویت در ایالت میشیگان خواهد بود. روزنامه دیترویت فری پرس تأیید کرد که محسن ۵۲ ساله پس از کناره گیری متیو اشنایدر، دادستان فعلی دیترویت در تاریخ ۲ فوریه پست دادستان کل فدرال در منطقه شرقی میشیگان را تصدی می‌کند.

محسن در حال حاضر دستیار دادستان کل در ایالت شرقی است. این زن مسلمان در پاکستان به دنیا آمده و از سال ۲۰۰۲ در دادستانی آمریکا کار می‌کرد. وزارت دادگستری در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد محسن در دفتر مبارزه با خشونت و جرایم دادستان کل ایالات متحده، بخش مبارزه با مواد مخدر و واحد جرایم عمومی خدمت کرده است.

اشنایدر ابراز خوشحالی کرد که این سمت را به دست یکی از بهترین دادستان‌های فدرالی که می‌شناسد، سپرده و گفت که سائمه یک وکیل پویا و با استعداد است و به عنوان اولین زن مهاجر و وکیل مسلمان در تاریخ آمریکا در چنین موقعیتی، نماینده برجسته و مدافع جامعه خواهد بود.

میشیگان ساکنان مسلمان زیادی دارد از جمله یک جامعه بزرگ پاکستانی با مساجد زیادی در سراسر این ایالت وجود دارد.

انتخاب این زن در پی روی کار آمدن دولت جدید آمریکا صورت می‌گیرد. جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید، با هدف کسب آرای مسلمانان در انتخابات، وعده‌هایی برای تغییر اوضاع داده بود؛ وعده‌هایی که برخی آن را نمایشی می‌دانند و در آن امیدی به رفع اسلام‌ستیزی نمی‌بینند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار