فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران مطرح کرد؛

افزایش ابتلا به کرونا در سنین ۵ تا ۱۷ سال/امکان جهش ویروس کرونا در کشور

زالی درباره افزایش آمار ابتلا و بستری در تهران توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در پایان جلسه ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا در تهران اظهار کرد: ما در هفته چهارم دی ماه در مقایسه با هفته سوم با یک خیز افزایش شاخص‌ها به خصوص شاخص بستری در بخش‌های عادی و بخش‌های مراقبت‌های ویژه را شاهد بودیم.

وی ادامه داد:میزان مراجعین سرپایی هم به نظر می‌رسد با یک شیب ملایم‌تر روبه افزایش است. در کنار بحث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که به عدد ۷۴ درصد رسیده و اینکه این عدد نسبت به هفته‌های قبل رو به کاهش است و از نظر ما شاخص مطلوبی تلقی نمی‌شود و بحث مخدوش شدن بیشتر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تجمعات درون شهری به خصوص در حمل و نقل عمومی پاشنه آشیل تلقی می‌شود.

زالی گفت: در دو روز گذشته جمعیت استفاده کننده از مترو بالای یک میلیون نفر بود که این موارد می‌تواند عامل پر خطری باشد و ریسک تجمعات را افزایش دهد.افزایش میزان ابتلا به کرونا در جمعیت سنی ۵ تا ۱۷ سال است که در بیمارستانها بستری هستند، همه می‌تواند دلیل‌هایی برای خیز جدید بیماری کرونا در تهران باشد و باید با رعایت دقیق‌تر و اعمال نظارت بیشتر این شیوه نامه‌ها کنترل صورت گیرد.

وی بیان کرد:بحث عادی انگاری و اینکه بیماری به پایان رسیده بسیار می‌تواند خطرناک باشد و در این زمینه باید با بازنگری در برخی از محدودیت‌ها بتوانیم این مساله را انجام دهیم. در هفته گذشته در کل کشور بیش از ۲۴ درصد رشد را در تردد‌های بین شهری داشتیم که از نظر ما می‌تواند این نگران کننده باشد.


بیشتر بخوانید


فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران اظهار کرد:بعضی از مناطق شهری کشور از نظر میزان ابتلا به بیماری همگن نیستند و این می‌تواند میزان ابتلا را افزایش دهد و هنوز نمی‌توانیم به طور دقیق اعلام کنیم که ویروس‌های مختلفی که در کشور وجود دارند با توجه به ساختار متفاوت ژنتیکی که داریم و نوع سطح ایمنی در افراد نیز متفاوت است.

وی گفت: همانطوری که اشاره شد، استان تهران و ۱۱ استان دیگر در طول ۴۸ ساعت اخیر افزایش را در رشد آمار با شیب ملایم نشان می‌دهد که می‌تواند زنگ خطری جدیدی باشد. اعمال محدودیت‌ها و رعایت تمام شیوه نامه‌های قبلی انشالله باید مورد تمکین باشد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار