علی اصغر مونسان:

باید از کسب و کار‌های کوچک حمایت شود/ ۹۹ رشته از دست رفته صنایع دستی را احیا کردیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تلاش دولت برای احیای صنایع دستی فراموش شده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی اصفهان ۱۴۰۰ اظهار کرد: گستردگی این وزارت‌خانه در امور ماموریت‌های آن از جمله ایجاد اشتغال، درآمدزایی و کسب و کار‌های خرد بسیار چالش برانگیز است.

او ادامه داد: شاید گله مناسبی باشد که چرا به کسب و کار‌های کوچک در کشور توجه نمی‌شود و به آن بودجه تعلق نمی‌گیرد؛ چرا که این حوزه مستقیم با اشتغال و معیشت مردم در ارتباط است.

مونسان گفت: کسب و کار‌های بزرگ برای پیشرفت کشور بوده و البته که بسیار مهم است، اما کسب و کار‌های کوچک با توجه به اینکه مورد تاکید رهبری است، باید بیشتر حمایت شوند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: بعضی‌ها اقتصاد کسب و کار‌های بزرگ را با کسب و کار‌های کوچک مقایسه می‌کنند که اشتباه بزرگی است. اشتباه بزرگتر اینکه برخی کسب و کار خرد را با پروژه‌های نفتی مقایسه می‌کنند و باید گفت پروژه نفتی بودجه دولت را تأمین می‌کند نه معیشت مردم را.

مونسان گفت: ۹۹ رشته صنایع دستی از بین رفته که دوباره ما آن‌ها را احیا و در دولت دوازدهم، با تمام سختی‌ها طرح تجاری سازی را شروع کرده ایم.

او ادامه داد: در این طرح شروع به شناسنامه دار و برند سازی کردن محصولات کرده ایم و باید این جشنواره را طوری گسترش دهیم که کل جهان آن را بشناسد.

گفتنی است جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران در راستای اهداف کلان معاونت صنایع‌دستی و با تاکید وزیر میراث فرهنگی و با هدف گفتمان‌سازی و ایجاد حوزه مناسب برای انتقال تجارب هنرمندان و تعالی بخشیدن به ارزش و شان بالای صنایع‌دستی ایران برگزار می شود.

همچنین هدف دیگر برگزاری این جشنواره ایجاد زمینه مناسب برای تعامل بین هنرمندان کشور و سایر هنرمندان جهان و نمایان ساختن ظرفیت‌های هنری ایرانی و اسلامی کشور است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
هر وزارت خانه استعداد اینوداره صدها هزار شغل درست کنه.
آخرین اخبار