رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران:

اطلاعات مربوط به مازوت سوزی را منتشر کردیم

محمدی گفت: امکان رهگیری صنایع و عوامل آلاینده هوای تهران وجود دارد و در موضوع مازوت سوزی اطلاعات مربوط به آن را منتشر کردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در نشست خبری خشت طلایی اظهار کرد: رویداد خشت طلایی به تدریج در حال گسترش است و با وجود مشکلات کرونا این رویداد را برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه این رویداد برای تهران افتخار بزرگی است گفت: داوری این رویداد بین المللی در تهران رخ می‌دهد.  امسال ۵۴۱ اثر در جشنواره خشت طلایی دریافت شد که ۲۴۵ اثر داخلی و بقیه خارجی هستند و این آثار مورد بررسی هیئت داخلی قرار گرفتند.

محمدی ادامه داد: ۱۶۵ اثر از تهران و ۸۰ اثر از شهرستان‌ها دریافت شد و بیشترین آثار در حوزه معماری و حفاظت از میراث فرهنگی بودند. همچنین در حوزه توسعه پایدار ۷۷ پروژه و  در حوزه مشارکت شهروندان ۹۵ پروژه دریافت شد.

مشاور شهردار تهران بیان کرد: اغلب کلان شهر‌ها در این جشنواره مشارکت داشتند که بیشترین مشارکت از سوی آذربایجان غربی بود و منطقه ۱۶ تهران با ۱۰ پروژه بیشترین مشارکت را داشت و مجموعاً ۱۰۵ پروژه از سوی سازمان‌های شهرداری تهران داشته ایم.

وی با بیان اینکه این دوره نیز نسبت به سال گذشته رشد بسیاری داشته است گفت: امیدواریم این جایزه منجر به ارتقا جایگاه شهری تهران شود.

محمدی گفت: دیپلماسی بین المللی شهر تهران در جایگاه خوبی قراردارد و پس از حادثه تروریستی کشور افغانستان هم ویدئو مپینگی در شهر با عنوان جان پدر کجاستی برگزار شد. همچینن در زمان شیوع کرونا در کشور چین رویدادی با حضور سفیر چین برگزار شد که موجب ارتباطات خوب دو کشور و کمک چین به ایران شد.

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در نشست خبری خشت طلایی تصریح کرد: سال گذشته پس از سال‌ها ارتباط کم با سازمان‌های بین المللی، به ارتباط موثر، همکاری و تفاهم نامه با سازمان‌های بین المللی رسیدیم.

وی درباره موضوع خواهر خواندگی گفت: این موضوع با شهر‌ها نیز پیگیری شده و ۵ شهر در این زمینه مد نظر قرار گرفته‌اند و تمامی این موارد منجر به ارتقا جایگاه تهران می‌شود که به تبع آن می‌توانیم از دانش و تجارت دیگر کشور‌ها و سازمان‌ها استفاده کنیم و در صورت بازگشایی ارتباطات بین المللی شاهد نتایج مثبت آن خواهیم بود.

محمدی با اشاره به موضوع کیفیت هوا اظهار کرد: امکان رهگیری صنایع آلوده کننده و عوامل آلاینده تهران وجود دارد. در موضوع مازوت سوزی اطلاعات مربوط به آن را منتشر کردیم. ما نیاز به افزایش دانش خود در این زمینه داریم. موضوع کنترل آلودگی هوا و کیفیت آن دو مقوله متفاوت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار