تل‌آویو به دنبال ادامه خوش خدمتی‌های آمریکا در دیوان لاهه

رژیم صهیونیستی ادامه حمایت آمریکا از خود را در دیوان بین المللی کیفری خواستار است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شهاب، یک رسانه صهیونیستی می‌گوید تل‌آویو به دنبال ادامه حمایت دولت جدید آمریکا از خود در دیوان بین المللی کیفری، لاهه، است.

کانال عبری زبان ۷ اسرائیل روز یکشنبه گزارش داد رژیم صهیونیستی از دولت جو بایدن می‌خواهد که از این رژیم در مقابل آنچه اقدامات خطرناک علیه اسرائیل عنوان شد، در دیوان لاهه حمایت کند.

بنا به نوشته این رسانه صهیونیست، تل‌آویو در اولین گام قصد دارد با همکاری واشنگتن دادستان کل دیوان لاهه را تعیین کند، زیرا گمانه زنی‌هایی در خصوص کناره گیری فاتو بنسودا، دادستان کل فعلی دیوان لاهه مطرح شده است.

در سال‌های اخیر پرونده جنایات رژیم صهیونیستی بار‌ها در دیوان کیفری لاهه مطرح، اما همواره با کارشکنی‌ها و مانع تراشی‌های آمریکا مواجهه شده است.

دونالد ترامپ  سال گذشته میلادی در فرمانی اجرایی، مجوز تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های مسافرتی علیه کارکنان دیوان بین‌المللی کیفری لاهه، را که در تحقیقات درباره جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان نقش داشته‌اند، صادر کرد. مقاماتی از دیوان لاهه که درگیر این تحقیقات بوده‌اند، مشمول فرمان اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا برای وضع تحریم قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار