رژیم صهیونیستی با استقرار گنبد آهنین در کشور‌های عربی موافقت کرد

بنا به نوشته یک رسانه صهیونیستی، آمریکا موافقت رژیم صهیونیستی را برای استقرار باتری‌های سامانه گنبد آهنین در برخی کشور‌های خاورمیانه و نیز اروپا بدست آورده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الحره، رسانه‌های صهیونیست از موافقت تل‌آویو با استقرار سامانه گنبد آهنین در کشور‌های خاورمیانه و شرق اروپا می‌گویند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز یکشنبه گزارش داد پس از اعلام موافقت رژیم صهیونیستی، انتظار می‌رود که آمریکا به زودی کار استقرار باتری‌های موشک رهگیر گنبد آهنین را در پایگاه‌های خود در کشور‌های حوضه خلیج فارس و نیز برخی کشور‌های خاورمیانه و اروپا آغاز کند.

به نوشته این رسانه صهیونیستی، این اقدام در پرتو عادی سازی روابط با کشور‌های امارات و بحرین و نیز دو معامله بزرگ تسلیحاتی آمریکا با عربستان و امارات صورت می‌گیرد. نهاد دفاع موشکی رژیم صهیونیستی در وزارت جنگ این رژیم باتری دوم موشک‌های رهگیر گنبد آهنین را سه هفته پیش به وزارت دفاع آمریکا تحویل داده است. سیستم مذکور متشکل از ۷ باتری است که با سرمایه گذاری آمریکا توسط شرکت سیستم‌های دفاعی رافائل رژیم صهیونیستی تولید می‌شود.

بنا به اعلام منابع صهیونیست، آمریکایی‌های موافقت مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را برای آغاز استقرار سیستم‌های دفاع موشکی در پایگاه‌های نظامی خود در تعدادی از کشور‌ها از جمله خاورمیانه، اروپا و خاور نزدیک به دست آورده است.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مراسم تحویل باتری سامانه گنبد آهنین ابراز امیدواری کرد این سامانه به ارتش آمریکا در دفاع از سربازان خود در برابر تهدید‌های بالستیک و هوایی کمک خواهد کرد.

هاآرتص متذکر می‌شود مقامات رژیم صهیونیستی از اعلام اینکه باتری‌های گنبد آهنین در کدام کشور‌ها مستقر می‌شوند، امتناع کرده اند. این رسانه صهیونیست براساس آنچه در پشت در‌های بسته رخ داده و به نقل از مقامات صهیونیست می‌نویسد تل‌آویو موافقت ضمنی خود را به آمریکا اعلام کرده تا باتری‌های گنبد آهنین برای مقابله با حملات ادعایی ایران و گروه‌های وابسته به آن بکار گرفته شوند.

مقامات صهیونیست همچنین اعلام کردند علاوه بر کشور‌های خاورمیانه انتظار می‌رود باتری‌های گنبد آهنین در شرق اروپا نیز مستقر شده تا به هراس ناشی از تهدید نیرو‌ها و زیر ساخت‌های استراتژیک آمریکا از سوی روسیه پاسخ داده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
اینا هنوز توهم گنبد اهنین دارن.این گنبد،حلبی هم نیست چون اگه آهنین بود جلو موشکهای حماس را میگرفت.حالا موشک های حزب الله بماند.موشک های سپاه که برای گنبدهای فولادین ساخته شدن.پس گنبد آهنین در مقابل موشکهای سپاه یعنی تار عنکبوت
آخرین اخبار