شومر: وزارت دادگستری درباره فتنه ترامپ برای ابطال انتخابات تحقیق کند

رهبر اکثریت دموکرات سنا تحقیقات درباره توطئه دونالد ترامپ برای فشار بر وزارت دادگستری و تغییر نتیجه انتخابات را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، رهبر اکثریت دموکرات سنا تحقیقات بازرس کل وزارت دادگستری در خصوص توطئه دونالد ترامپ برای ابطال نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را خواستار شد.

چاک شومر در واکنش به انتشار گزارش نشریه وال استریت ژورنال در خصوص فشار ترامپ بر وزارت دادگستری آمریکا و تلاش برای برکناری دادستان کل وقت آمریکا برای تغییر نتیجه انتخابات، اعلام کرد نهاد ناظر وزارت دادگستری باید درباره این فتنه تحقیقات خود را آغاز کند.

رهبر اکثریت دموکرات سنا در پیامی توئیتری متذکر شد ترامپ با این کاردر جهت براندازی خواست مردم آمریکا توطئه کرده است. این در حالیست که پرونده استیضاح ترامپ به دلیل تحریک به شورش باز شده و قرار است با وقفه دو هفته در ۸ فوریه در سنا مورد بررسی قرار گیرد.
روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد دونالد ترامپ زمانیکه بازی انتخاباتی را به جو بایدن واگذار کرد سعی داشت یک مقام دادستانی کل کشور را با فردی متمایل به خودش جایگزین کند شاید بتواند با کمک وی از دیوان عالی این کشور برای ابطال پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری درخواست کند.

این نشریه آمریکایی به نقل از منابع مطلع خود گزارش داد اقدام ترامپ برای برکناری جفری روزن، دادستان کل وقت با واکنش برخی مقامات ارشد وزارت دادگستری همراه شد. آن‌ها تهدید کردند در صورت برکناری روزن، از سمت خود کناره گیری می‌کنند.

هر روز برگ تازه‌ای از تلاش عبث ترامپ برای ماندن در کاخ سفید رو می‌شود که نتیجه‌ای جز قطور شدن پرونده اتهامات او ندارد. در صورت تائید استیضاح ترامپ در سنا او نه فقط به تنها رئیس جمهور تاریخ آمریکا بدل می‌شود که دو رسوایی استیضاح را در کارنامه سیاسی خود دارد، بلکه برای همیشه از گردونه سیاسی و احتمال بازگشت به کاخ سفید در انتخابات ۲۰۲۴ و نیز تمامی امتیازات ریاست جمهوری خود محروم می‌شود. این همان مقصود بزرگیست که دموکرات‌ها به جد پیگیر آن هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار