آمریکا: از حق تایوان برای دفاع از خود حمایت می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه ضمن اتهام‌زنی به چین اعلام کرد از تایوان در مقابل فشار‌های پکن حمایت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی حمایت از تایوان برای دفاع از خود شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ابتدا از نیت واشنگتن برای تقویت روابط با تایوان گفت. ند پرایس اعلام کرد آمریکا نگران آنچه از سوی وی فشار مداوم چین علیه تایوان توصیف شد، است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: آمریکا با نگرانی الگوی تلاش‌های مداوم جمهوری خلق چین را برای ارعاب همسایگان خود از جمله تایوان متذکر می‌شویم. ما از پکن می‌خواهیم فشار نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی خود علیه تایوان را متوقف کند و در عوض با نمایندگان منتخب دموکراتیک تایوان گفتگوی معنی دار داشته باشد.

پرایس تاکید کرد: ما در کنار دوستان و متحدانمان خواهیم بود تا رفاه، امنیت و ارزش‌های مشترک خود را در منطقه هندو-اقیانوس آرام پیش ببریم و این شامل تعمیق روابط ما با تایوان خواهد بود. آمریکا به حمایت از حل مسائل موجود ادامه خواهد داد. ما به تایوان در حفظ توانایی دفاع شخصی خود ادامه خواهیم داد.

هسیائو بی خیم، نماینده تایوان در آمریکا روز چهارشنبه در مراسم تحلیف جو بایدن حضور داشت که نخستین نمایندگی رسمی تایوان در واشنگتن از زمان قطع روابط دیپلماتیک آمریکا با تایپه است که به بیش از ۴۰ سال پیش برمی گردد. آمریکا در حالی مدعی حمایت از تایوان برای دفاع از خود شده که چین آن را بخشی از قلمرو خود می‌داند و بار‌ها نسبت به مداخله جویی‌های واشنگتن هشدار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار