هشدار استاندار در خصوص عادی انگاری کرونا

استاندار خراسان جنوبی در خصوص عادی انگاری و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی گفت: فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم باعث شد تا روند ابتلاء و فوتی‌ها سیر نزولی پیدا کند، اما شواهد از صعود ملایم این بیماری در استان خبر می‌دهد.

او با قدردانی از همراهی مردم و دستگاه‌های مرتبط در مدیریت کرونا، افزود: اگر این همراهی و توجه مردم به استفاده از دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی گمرنگ شود، دوباره شاهد وضعیت خطرناکی در جامعه و بازگشت محدودیت‌های سخت‌تر خواهیم بود که این موضوع دوباره سبب کسادی کسب و کار‌ها و ایجاد بیکاری می‌شود.

ملانوری با بیان اینکه حدود یکسال از شیوع کرونا در کشور می‌گذرد، تصریح کرد: با وجود افزایش تجهیزات بهداشتی و درمانی، اما کادر درمان که با تمام توان در این عرصه فعالیت دارد، خسته اند و توان مواجه شدن با شرایط سخت را نخواهند داشت.

استاندار خراسان جنوبی خواستار تلاش عمومی برای جلوگیری از رخداد پیک چهارم کرونا در استان شد و افزود: اگر این اتفاق رخ دهد مقابله با بیماری بسیار سخت خواهد بود.


بیشتر بخوانید


او بر تقویت طرح شهید سلیمانی، افزایش شناسایی مبتلایان و مراقبت‌های قرنطینه‌ای خانگی برای کمک به سیر نزولی کرونا تاکید کرد.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار