برگزاری بدون محدودیت تور‌های گردشگری در خراسان رضوی

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: همه مشاغل، کسب وکار‌ها و تور‌های گردشگری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خراسان رضوی فعالیت خواهند کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در بازدید از انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان خراسان رضوی گفت: به واسطه وجود بارگاه ملکوتی حضرت امام‌رضا (ع) و سفر میلیون‌ها زائر و گردشگر، محدودیت‌های سختگیرانه‌تری در ایام اوج کرونا در مشهد اجرا شد.

او با اشاره به تشکیل گروه کاری گردشگری ویژه ایام کرونایی در استانداری خراسان رضوی افزود: بسیاری از مشکلات حوزه گردشگری از طریق این کارگروه و در ستاد ملی کرونا مرتفع شد.

بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به نامشخص بودن زمان پایان کرونا، سررسید بازپرداخت تمامی هزینه‌های گردشگری باید به حداقل سه ماه پس از پایان کرونا موکول شود.

براتی بیان کرد: در تلاشیم که مسائل پیش آمده در مورد گردشگری سلامت، اخذ هزینه تجاری موقت برای شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با تعامل و ارتباط با دستگاه‌های مسئول حل و فصل شود.

او با اشاره به اهمیت نقش تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری در تسهیل فرآیند‌های اجرایی و کاهش تصدی‌گری دولت تصریح کرد: با هدف اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به منظور کاهش بار دولت برای تقویت وظایف حاکمیتی در حوزه گردشگری، خدمات و امور تصدی گردشگری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

در ابتدای این نشست اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی به بیان مسائل و مشکلات در حوزه گردشگری به خصوص مشکلات ایجاد شده در ایام کرونا پرداختند. ممنوعیت برگزاری تورها، همراهی نکردن دانشگاه علوم پزشکی در مورد صدور گواهی‌نامه پذیرش بیماران خارجی، خودداری بانک‌ها از پرداخت تسهیلات کرونایی و صدور بخشنامه از سوی مراجع قضایی مبنی بر رعایت موازین اخلاقی و پرهیز از اختلاط غیرشرعی در برگزاری تور‌های گردشگری بخشی ازمشکلات فعالان گردشگری خراسان رضوی است.

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.