عزیزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جریان اصولگرایی با اتکا به خرد جمعی رهبری می‌شود

تحلیلگر مسائل سیاسی درباره الزامات وحدت اصولگرایان توضیحاتی ارائه داد.

جریان اصولگرایی بعد از این با اتکا به خرد جمعی رهبری می شودوهاب عزیزی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به خلا رهبری در جریان اصولگرایی بعد از رحلت مرحوم آیت الله محمد تقی مصباح یزدی گفت: مرحوم مصباح از شخصیت های تاثیرگذار نظام و انقلاب بود ولی هیچ وقت به صورت آشکار رهبری جریان اصولگرایی را نپذیرفت؛ هر چند مریدان زیادی داشت که سیره رفتاری او را الگو قرار می دادند.

او ادامه داد: در واقع بعد از آیت‌الله مهدوی کنی، جریان اصولگرایی با اتکا به خرد جمعی اداره می شود و ضمن احترام به آرا و نظرات شخصیت ها و پیشکسوتان انقلاب، جریان اصولگرا به صورت مشخص یک شخص واحد را به رهبری جریان اصولگرایی نپذیرفته است. ما در مرتبه بالاتر رهبری حضرت آیت الله خامنه ای را داریم که مباحث کلان جهان اسلام و وحدت ملی را رهبری می کنند.

دبیرکل جهادگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: نداشتن یک رهبر واحد سیاسی برای جریان اصولگرایی نقطه ضعف محسوب نمی شود. جریان اصولگرایی به درجه ای از بلوغ سیاسی رسیده است که بتواند با اتکا به خرد جمعی و نتیجه حاصل از پالایش آرا و نظرات مدیریت شود. از سوی دیگر در این جریان شرایط به گونه ای است که رهبری یک شخص خاص عملی نیست، چون افراد زیادی هستند که واجد شرایط رهبری جریان اصولگرایی هستند.

عزیزی افزود: می شود اینگونه بیان کرد که جریان اصولگرایی در شرایط گذار قرار دارد. تشکیل شوراهای متعدد برای وحدت انتخاباتی نیز مبین این موضوع است که افراد زیادی خودشان را واجد شرایط محوریت و رهبریت جریان اصولگرایی می دانند. تشکیل شورای ائتلاف اصولگرایان و شورای وحدت با محوریت جامعه روحانیت مبارز در این مبحث شاهد مثال است. 

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: داشتن رهبر جریانی به شکلی که اصلاح طلب ها دنبال می کنند، به نظر من از نقاط ضعف آنها محسوب می شود و با ذات و ماموریت احزاب در تضاد است. فلسفه تشکیل احزاب متعدد شکل گیری بحث های کارشناسی و تولید اندیشه ای است که حاصل خرد جمعی باشد. اگر بنا باشد مثل انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ یک نفر بجای همه فکر کند و بقیه هم تکرار کنند، در اینجا نقش احزاب و نهادهای مردمی چه می شود. تشکیل یک دولت ضعیف  حاصل و نتیجه تکرار بدون تعقل بود که آسیب های زیادی را در سطح کلان متوجه کشور و مردم کرد.


بیشتر بخوانید

صحبت از آمدن جهانگیری برای انتخابات ریاست جمهوری است/ عارف به صورت انفرادی شرکت می‌کند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار