آیا جمهوری‌خواهان، ترامپ را رها می‌کنند؟

نشریه فایننشال تایمز در مطلبی به مواضع جمهوری‌خواهان درباره محاکمه رئیس‌جمهور پیشین هم‌حزبی خود پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه انگلیسی فایننشال تایمز در سرمقاله خود نوشت نشانه‌های چندانی وجود ندارد که حاکی از این باشد حزب جمهوری‌خواه الگوی عوام‌فریبی رئیس‌جمهور سابق آمریکا را رها می‌کند.

به نوشته این نشریه، برای لحظه‌ای پس از حمله ششم ژانویه به کنگره، به نظر می‌رسد جمهوری‌خواهانی که با یک وضع بحرانی مواجه شده‌اند احتمالا رابطه خود را با دونالد ترامپ قطع می‌کنند. به نظر می‌رسید مراسم خداحافظی کم‌حضور ترامپ در این هفته شانس‌های آتی او را محدود کند. همه این‌ها یک تفکر واهی بود. چند ساعت پس از حمله به کنگره، دو سوم از نمایندگان جمهوری‌خواه علیه تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا رای دادند. یک هفته بعد، درست ۱۰ نماینده جمهوری‌خواه به استیضاح آقای ترامپ رای دادند که این تعداد حدود ۵ درصد از اعضای این حزب در مجلس نمایندگان آمریکاست.

این یاغی‌ها پیشتر بهایی را بخاطر عدم وفادارایی‌شان پرداخت کرده‌اند. لیز چنی مهمترین آن‌ها بخاطر موضع رهبری‌اش به عنوان یک جمهوری‌خواه رده سوم در مجلس نمایندگان مورد انتقاد قرار گرفته است. خانم چنی با چالشی اصلی بخاطر بی‌وفایی نسبت به ترامپ مواجه می‌شود. همین قضیه برای اکثر ۹ نماینده جمهوری‌خواه دیگر هم مصداق دارد. آقای ترامپ با صرف بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در کارزار تبلیغاتی‌اش این مسئله را روشن کرد که قصد دارد در کمال آرامش از تفریحگاهش در مارالاگو، مخالفانش را مجازات کند. او به هیچ وجه قصد ندارد در غروب فلوریدا محو شود.

فایننشال تایمز در ادامه نوشت: سوال اینجاست که آیا حزب جمهوری‌خواه می‌تواند برگ جدیدی را در صفحه عملکرد خود بگشاید؛ این مسئله در آینده‌ای نزدیک مشخص می‌شود. این مسئله تاحدی به نحوه عملکرد دموکرات‌های بایدن در برخورد با مخالفانی بستگی دارد که قول داده‌اند بخش اعظم دستورکار او را مختل کنند. آقای بایدن با یک مشکل مواجه است. او روز چهارشنبه در سخنرانی مراسم تحلیفش وعده داد تا فضای وحدت و التیام را تقویت کند. با این حال او قول داده است تا فرهنگی را رد کند که در آن حقایق دستکاری و حتی ساخته می‌شوند. با توجه به اینکه بخش اعظم حزب جمهوری‌خواه همچنان به فرضیه توطئه دلبسته‌اند—از جمله دروغ نهایی که بایدن انتخابات ۲۰۲۰ را دزدیده است – بایدن برای مصالحه با آن‌ها راه بسیار دشواری در پیش دارد.

محاکمه ماه آینده آقای ترامپ در سنا، برخی نشانه‌ها را ارائه می‌کند. میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا، این هفته اعلام کرد رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اراذل و اوباشی را که کنگره را غارت کردند، تحریک کرده بود. این اظهارات مشابه کلمات استفاده شده در ماده استیضاح است که در آن ترامپ به تحریک به آشوب متهم شده است. اما هیچ سناتور جمهوری‌خواهی از جمله مک‌کانل هنوز نگفته است که به محکوم شدن او رای می‌دهند. به جریان افتادن این فرایند نیازمند موافقت ۱۷ جمهوری‌خواه برای کسب دو سوم اکثریت لازم در سناست.

همین موقع در سال گذشته در اولین محاکمه استیضاح ترامپ، تنها میت رامنی به سوء استفاده از قدرت از سوی ترامپ رای مثبت داد. بر عکس تعداد فزاینده‌ای از سناتور‌های جمهوری‌خواه می‌گویند آن‌ها این محاکمه را به عنوان اقدامی خارج از قانون اساسی رد می‌کنند؛ چرا که این محاکمه پس از خروج ترامپ از قدرت رخ می‌دهد.


بیشتر بخوانید 


در بین معدود کسانی که احتمالا نظر مساعدتری نسبت به محکوم کردن ترامپ دارند، لیزا مورکوسکی از آلاسکا و راب پورتمن از اوهایو هستند که چالش اصلی پیش روی آن‌ها نزدیک است. هر دوی این سناتور‌ها در سال ۲۰۲۲ باید برای انتخابات مجدد رقابت کنند.

انرژی جاری در حزب جمهوری‌خواه مشخصا همراه کسانی است که رویکرد ترامپ را به ارث برده‌اند مثل تد کروز از تگزاس و جاش هالوی از میسوری.

تازه‌ترین ستاره‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا از جمله دو مروج گروه «کیواِنان»، تئوری فرضیه حامی ترامپ، هستند: تیلور گرین از جورجیا و لارن بوبرت از کلورادو.

در یک دموکراسی سالم، حزب جمهوری‌خواه با توجه به اشتباهات صورت گرفته که منجر به از دست دادن کاخ سفید و سنا شده است، وارد بحث و گفتگو می‌شوند. اما این بار، این حزب از ادبیات خیانت حمایت می‌کند. هنوز شانسی برای این حزب وجود دارد تا به برخی از عناصر ترامپیسم –از جمله کمک به باقی‌مانده‌های جهانی‌سازی- بچسبد و در عین حال رهبری خودخواهانه و عجیب و غریبی را رد کنند که برای افسانه‌های ضددموکراتیک تلاش می‌کند.

در انتهای این مطلب آمده است: آمریکا به شدت به یک حزب محافظه کار اصولی نیاز دارد که از قانون اساسی و بازار آزاد حمایت کند. آقای بایدن باید رویکردش را در خصوص وحدت سیاسی دنبال کند. اگر این رویکرد رد شد او باید با مردم آمریکا روراست باشد. درمان تنها زمانی رخ می‌دهد که همه احزاب با قوائد اساسی دموکراسی موافق باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۴:۳۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
آیا جمهوری‌خواهان، ترامپ را رها می‌کنند؟
نه جمهوری خواهان نژادپرستان خفش می کنند چون بهشون نارو زد دروغ گفت سرشون کلاه گذاشت و وعده های سر خرمن مسخره بهشون داد و پولاشون رو هاپولی کرد و باهاشون برخورد غهری کرد توسط پلیسهایی که به فرمانش بودند ازشون کشت بهشون خیانت کرد و حزبشون رو خار و خفیف و ذلیل کرد بنابر این منتظر باشید همین روزها به زودی زود خبر سقط شدنش از رسانهای جهانی پخش می شود که به زباله دان تاریخ بشریت انداختنش ولی نمی گن کار کدام حزب بوده میگن بر اثر عشق و حال زیادی در تفرجگاهاش سکته کرده ریق رحمتو سر کشیده به جهنم پیوسته .
والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۲۳:۴۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
ترامپ گفته به نوعی برمیگرده
فک کنم منظورش از *به نوعی* کودتاست
Iran (Islamic Republic of)
کوشا
۲۳:۴۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
خیلی مشتاقم ببینم این حزب میهن پرستانی که ترامپ میخواد تاسیس کنه کارش به کجا میرسه؟
به احتمال زیاد دموکرات ها و جمهوری ها نذارند ترامپ این کارو بکنه چون میخوان قدرت دست خودشون باقی بمونه و لااقل برای استیضاح ترامپ از عرصه سیاست به توافق میرسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
همه دنیا مگر ندیدی دست نشانده آمریکا هستند به چند کشور شما چطور انتظار داری حرف حق راقبول کنند اینها حتی برای حرفهای خودشان ویا مزدوران خودشان که خدمات زیادی برایشان انجام داده اند ارزشی قائل نیستند چه رسد که درمقابل آنها بایستی
اااا
Canada
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
صد درصد رابطه شون روی منافع بوده
منافع نباشه .رابطه و حمایت هم نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
F.G
۲۱:۳۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
ترامپ هرکاری بکند نمیتواند اززیراشتباه و خطاو گناه بزرگی درمورد سردارحاج قاسم سلیمانی انجام دادمنبعد روی خوش زندگی راببیند واین هم مستلزم حرکت و تصمیم دقیق وبجای مجلس سناست
Canada
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
حزب سومی را ترامپ بوجود میاورد و
کانال تلویزبونی با ایده های خودش باز میکند
چونکه تمام سایت ها رویش بسته اند
در اخرین لحظه هم گفت .بستن سایت ها روی من کار خیلی بدی است و
بقیه کشورها کپی بستن سایت ها روی مخالفین را خواهند کرد
میخواهد صدایش شنیده شود
اگر کشوری دیگه این عمل را میکرد .کانالهای معاند چکار که نمیکردند!!!!؟؟؟؟؟؟؟
Canada
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
صددرصد شک نکنید
یک ساعت از هم دفاع میکنند
یک ساعت بر علیه همدیگر
بعدش هم کتاب مینویسند و از. این طریق پول به جیب میزنند
اصلا. چیزی به اسم اخلاق معنا ندارد اینجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل چه جمهوری خواه چه دموکراتیک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
ما که با همه جهان مشکل داریم . پس چه فرق میکند که جمهوری خواه یا دمکرات رییس جمهور آمریکا باشه.
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۱۹:۰۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
و این خوب نیست
وقتی کشوری با همه دنیا مشکل دارد معنی اش این است مشکل از آن کشور است که نمی تواند با دنیا به توافق برسد.
به نظر من باید بتوانیم به جز اسرائیل و امریکا با بقیه دنیا توافق داشته باشیم که بعد بتوانیم بگوییم مشکل از امریکا و اسرائیل است. وقتی ما با همه دنیا مشکل داشته باشیم پس مشکل از ماست چون همه دنیا که بد نیستند
آخرین اخبار