دستگاه‌های شتاب نگار زلزله در میانه نصب شد

فرماندار میانه از نصب و تجهیز دستگاه‌های شتاب نگار زلزله در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،مشایخی فرماندار  میانه با اشاره به زلزله خیز بودن و در کنار گسل واقع شدن شهرستان  میانه و با توجه به زلزله پارسال در بخش‌های کندوان و ترکمانچای که به روستا‌ها خسارت و آسیب وارد کرد از نصب و تجهیز دستگاه‌های شتاب نگار زلزله با اعتباری افزون بر ۲۵ میلیارد ریال خبر داد.

مشایخی  با تاکید بر ضرورت استفاده از امکاناتی که موجب برنامه ریزی بهتر و به ویژه پاسخگویی بحران در امر زلزله باشد، گفت: هماهنگی و پیگیری‌های لازم برای خرید و اختصاص دستگاه‌های شتاب نگار از طریق دستگاه متولی انجام شد.

او گفت: این دستگاه‌ها در مرکز شهرستان و در مرکز بخش ترکمانچای نصب شد و در دو بخش دیگر کندوان و کاغذکنان به زودی خرید و نصب خواهد شد.

مشایخی بر خط بودن را از ویژگی‌های این دستگاه‌ها با فناوری نسل چهارم به صورت دیجیتالی با حساسیت بالا عنوان کرد و گفت: با استفاده از این دستگاه‌ها تبادل اطلاعات، تجزیه و تحلیل اطلاعات با حساسیت بالا و کمترین زمان انجام می‌شود.

او افزود: با این اطلاعات شتاب و بزرگی زلزله را می‌توان تشخیص داد و همزمان این دستگاه می‌تواند با دستگاه‌های اطراف ارتباط یافته و مسیر گسل را نشان داده و به مدیر بحران کمک می‌کند تا مسیر تخریب زلزله را تعیین نموده و اکیپ‌های امدادرسان را به مسیر‌ها روانه سازد.

مشایخی در پایان تعیین محل دقیق وقوع زمین لرزه را از دیگر مزایای این دستگاه‌ها خواند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.