نخستین تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با دبیرکل ناتو

لوید آستین در نخستین تماس تلفنی خود با ینس استولتنبرگ درباره اوضاع کنونی و تداوم فعالیت‌ها در افغانستان و عراق گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نخستین تماس تلفنی خود پس از انتصابش در این سمت را با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو برقرار کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (شنبه) در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: آستین و دبیرکل ناتو درباره اهمیت فرماندهی مشترک و اوضاع کنونی از جمله حفظ موضع دفاعی و قدرت‌های ناتو گفتگو کردند.

بر اساس این بیانیه، وزیر دفاع آمریکا و استولتنبرگ درباره تداوم فعالیت و مأموریت‌ها در افغانستان و عراق رایزنی کردند.

مجلس سنای آمریکا روز جمعه با اکثریت آراء تعیین «لوید آستین» ژنرال بازنشسته آمریکایی به عنوان وزیر دفاع این کشور را تصویب کرد.

بر این اساس، ۹۳ سناتور در مجلس سنا به تعیین اوستین رأی مثبت داده و تنها دو نفر با این انتصاب مخالف بوده‌اند. با این انتصاب آستین اولین رئیس آمریکایی-آفریقایی پنتاگون در تاریخ آمریکا شد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیشتر «لوید آستین»، ژنرال۶۷ ساله با ۴ ستاره و بازنشسته آمریکایی-آفریقایی را به عنوان وزیر دفاع معرفی کرده بود.

پیش از این مجلس نمایندگان آمریکا با ۳۲۶ رای مثبت در برابر ۸۷ رای مخالف، رفع منع قانونی ریاست آستین به پنتاگون را تصویب کرد.

بنا بر گزارش پایگاه خبری آکسیوس، تیم بایدن برای انتصاب یک مقام آفریقایی تبار به عنوان یکی از اعضای ارشد کابینه با فشار روبرو بوده است.

لوید آستین در سال ۲۰۱۰ فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در عراق را برعهده داشته است و در دسامبر ۲۰۱۱ معاون رئیس ستادکل نیرو‌های زمینی آمریکا تعیین شد. او بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ ریاست فرماندهی مرکزی آمریکا را بر عهده داشت و پس از آن بازنشستگی خود را اعلام کرد و در هیئت رئیس شرکت اسحله سازی «ریثون» مشغول به فعالیت شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
reza
۱۰:۴۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
هی لوید:: آمریکا و نیروهای نیابتی 72ملت تروریستش به نام داعش و القاعده از آستین افغانستان و عراق و سوریه بیرون زده است......بهترین کار برای ارتش سنتکام آمریکا این است که تمام پایگاه های خودش را که در خاک های اشغالی افغانستان و عراق و سوریه ایجاد کرده از حالت اشغالگری درآورد و تمام این نیروها را به خاک و مرزهای بین المللی آمریکا باز گرداند........حتی ترامپ که در عرف بین الملل به احمق درجه یک معروف و شناخته شده بود به این نقطه عطف رسیده بود و قول بازگشت تمام این نیروها را به ملت آمریکا داده بود.............
آخرین اخبار