منابع طبیعی مهاباد در اجرای طرح کاداستر رتبه دوم استان را کسب کرد

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در زمینه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی رتبه دوم آذربایجان غربی را به خود اختصاص داد.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد در زمینه اجرای کاداستر اراضی ملی در بین ۱۷ شهرستان رتبه دوم استان را در طول ۱۰ ماهه سال جاری کسب کرد.

پاتو با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸۱ هزار هکتار از اراضی ملی مهاباد در طرح کاداستر (نقشه حدنگاری) تثبیت شده است، افزود: مهمترین هدف از اجرای طرح کاداستر جلوگیری از زمین خواری و ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی، رفع تخلفات و تصرفات و تثبیت مالکیت دولت است.


بیشتر بخوانید


رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد تصریح کرد: با صدور سند تک برگ برای اراضی منابع طبیعی، علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، جعل اسناد و سوءاستفاده از این اراضی به شدت کاهش پیدا می‌کند.

کاداستر منابع طبیعی عبارت است از نقشه‌های رقومی دارای مختصات با دقت هندسی استاندارد، که بر اساس تشخیص سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور از محدوده منابع ملی و اراضی مستثنیات تهیه شده و باید در محدوده‌های ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به همراه نوع پوشش گیاهی در محدوده منابع ملی سند صادر شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.