الکاظمی: برنامه جامع امنیتی برای مقابله با تهدید‌ها تدوین کرده‌ایم

نخست‌وزیر عراق در واکنش به انفجار اخیر در پایتخت عراق اعلام کرد بغداد برنامه جامع امنیتی ویژه مقابله با تهدید‌های تروریستی تدوین کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، امروز (جمعه) به انفجار اخیر در بغداد، پایتخت عراق واکنش نشان داد.

او در نشست فوق‌العاده دولت عراق گفت: علی‌رغم تلاش‌ها و موفقیت‌ها، تروریست‌های داعش توانستند روز گذشته از وجود برخی ضعف‌ها در میان نهاد‌های امنیتی سوءاستفاده کرده و دست به انفجار بزنند.

الکاظمی افزود: تلاش‌های روزانه از سوی تروریست‌های داعش برای حمله با پایتخت وجود دارد که با عملیات‌های پیشدستانه نیرو‌های امنیتی عراق خنثی شود و آنچه دیروز رخ داد ناشی از شکافی امنیتی بوده که دیگر اجازه تکرار آن را نخواهیم داد.

او گفت: هر کسی در هر رتبه و مسئولیتی، اگر توانایی دفاع از جان مردم را ندارد، باید کنار رود. شکاف‌های امنیتی نشان از برخی ناکارآمدی‌ها دارد که باید به سرعت بررسی و رفع شوند.

نخست‌وزیر عراق سپس از تدوین یک برنامه جامع و کارا برای مقابله با تهدیدات آتی خبر داد و افزود: امنیت موضوعی نیست که فقط در رسانه‌ها از آن سخن بگوییم، بلکه یک مسئولیت است و جان انسان‌ها و کودکان جای سهل انگاری ندارد.

او تاکید کرد: چالش‌هایی در دستگاه‌های اطلاعاتی وجود دارد که باید سریع بررسی شوند و خود بر آن نظارت خواهم داشت. سسله تغییراتی در ساختار امنیتی و نظامی اجرا کردیم و در راستای برنامه جامع تدوین شده فعالیت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر عراق پس از انفجار بغداد با صدور چند دستور تغییرات بزرگی را در دستگاه‌های امنیتی این کشور ایجاد کرد. الکاظمی در این حکم خود، عامر صدام، معاون امور اطلاعات وزیر کشور را از سمت خود برکنار و سرتیپ احمد ابو رفیق را به‌عنوان جایگزین او منصوب کرد.

نخست‌وزیر عراق همچنین مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور را برکنار و معاون رئیس دستگاه اطلاعات ملی را به مدیریت گروه "الصقور" و ارتباط دادن آن با فرمانده کل مامور کرد.

دو انفجار انتحاری پیش از ظهر دیروز (پنجشنبه) در منطقه الباب الشرقی بغداد ۳۲ کشته و ۱۱۰ زخمی بر جای گذاشت.

گروه تروریستی داعش به صورت رسمی مسئولیت انفجار‌های خونین بغداد را بر عهده گرفت و با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد عناصر این گروه دو حمله انتحاری را در پایتخت عراق اجرایی کردند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
برای چه
آخرین اخبار