علی نژاد: به دنبال یک انتخابات دموکراتیک در فوتبال هستیم/ وزارت ورزش هیچ گزینه‌ای در انتخابات فدراسیون فوتبال ندارد

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص مسائل روز فوتبال کشور توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص شرکت بازنشسته‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار کرد: موضوع مد نظر وزارت ورزش و جوانان، این است که هر ۳ سمت رئیس، دبیر و خزانه‌دار فدراسیون شغل محسوب می‌شوند و نمی‌توانند بازنشسته باشند. دبیر و خزانه‌دار سمت‌های انتصابی هستند و تنها رئیس فدراسیون است که نمی‌تواند در این انتخابات بازنشسته باشد و در آینده هم که دبیر و خزانه‌دار منصوب می‌شوند، نباید بازنشسته باشند.

او افزود: وزارت ورزش و جوانان طبق قانون کشور عمل خواهد کرد و اگر فردی بازنشسته باشد؛ از حضور او جلوگیری می‌کنیم. هرچند که تا به امروز که پیگیری کرده‌ام، هیچ‌کدام از نامزد‌ها بازنشسته نیستند. اعضای هیئت ‌رئیسه هم که در سال باید ۹ جلسه داشته باشند. حتی در هیئت ‌رئیسه قانونی داریم که کسانی که فوق‌لیسانس دارند، می‌توانند به‌صورت پاره‌وقت هرچند بازنشسته باشند، برای انجام کار‌های فدراسیون به کار گرفته شوند و ممنوعیتی در این خصوص وجود ندارد.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزار نشدن انتخابات فدراسیون فوتبال در سال گذشته عنوان کرد: ما تمام تلاش خودمان را کردیم که سال گذشته انتخابات این فدراسیون انجام شود، اما اشکالاتی که فیفا به اساسنامه فدراسیون فوتبال گرفته بود، این موضوع را به تعویق انداخت. وزارت ورزش و جوانان همراهی خیلی نزدیکی با فدراسیون فوتبال در تمام زمینه‌ها داشته است. از تعیین اساسنامه جدید تا مذاکراتی که با ‌ای اف سی و فیفا انجام شدند. تصمیم بزرگی که گرفته شد این بود که وزیر و معاون وزیر در مجمع این فدراسیون حضور نداشته باشند. به دلیل آن‌که یکی از الزامات فیفا بود و ما هم این را قبول کردیم تا آسیبی به فوتبال ایران نرسد.

علی نژاد تصریح کرد: ما اساسنامه‌ای برای فدراسیون فوتبال تدوین کردیم که کاملاً منطبق با قوانین بین‌المللی و قوانین داخل کشور است. همه این اتفاقات افتادند تا فدراسیون فوتبال یک انتخابات دموکراتیک داشته باشد. ما قبلاً ۲ رأی در مجمع داشتیم که امروز آن را هم نداریم. وزارت ورزش و جوانان برد خودش را در برگزاری یک انتخابات آزاد می‌داند و هیچ گزینه‌ای در این انتخابات ندارد.

او ادامه داد: هر فردی که خودش را در این انتخابات گزینه وزارت ورزش و جوانان اعلام کند، خلاف واقع می‌گوید و در صورت وجود چنین چیزی به آن فرد شک کنند؛ چرا که کسی که از همان ابتدا خلاف واقع حرف بزند، شایسته ریاست فدراسیون هم نیست. ما همواره علاقه‌مند هستیم فوتبالی‌ها برای آینده خود تصمیم بگیرند و هر تصمیمی گرفته شود از آن حمایت کنیم.

علی نژاد افزود: بحث هواداری امروزه که سکویی وجود ندارد به صفحات مجازی کشیده شده است. در فضای مجازی هم باید دید چقدر از این اعتراض‌ها درست، چه مقدار از آن ها فضا سازی و کسانی که در این اظهار نظر‌ها شرکت می‌کنند، چقدر واقعی هستند. من معتقدم که این اعتراضات هیچ مبنایی ندارند. بیشتر آن ها فضا سازی هستند و اصلا مشخص نیست که مدیران آن کانال‌ها چه کسانی بوده و چگونه اداره می‌شوند و یا با چه مبنایی خودشان را مدعی هواداری و نماینده هواداران می‌دانند.

او ادامه داد: اغلب این اتفاقات را جریان سازی‌های رسانه می‌دانم. کنترل آن‌ها از عهده ما خارج است و اکثرشان از خارج از کشور اداره می‌شوند. ما عملا نمی توانیم کاری انجام دهیم. این ۲ باشگاه، در این خصوص شکایت‌هایی را به مراجع قضایی ارائه کرده‌اند و در حال پیگیری هستند.

علی نژاد گفت: اگر بخواهیم واقعیت‌ها را بررسی کنیم، می‌بینیم که واقعیت‌ها چیز دیگری هستند. در واقع ما نمی‌توانیم بگوییم یک تیمی که ۲ بار در ۳ سال، نایب قهرمان آسیا شده است؛ مدیریت خوبی ندارد. یک تیم نمی تواند با مدیریت ضعیف به این عنوان‌ها دست یابد.

او تصریح کرد: اصلا چنین چیزی وجود ندارد و مجمع ۲ باشگاه نیز مشخص است. وزارت ورزش و جوانان دغدغه تیم داری را هم ندارد؛ هر چند ۲ تیم به گردن وزارت افتاده اند، اما بالاخره این ۲ باشگاه را هم به سمت خصوصی سازی می‌بریم. ما هیچگاه نگاه رنگی به ۲ باشگاه نداشته‌ایم و نخواهیم داشت. چرا که این تفکر غلط است. نگاه وزرات ورزش و جوانان یک نگاه حاکمیتی کلی می‌باشد.

علی نژاد گفت: ما در حال حاضر تغییراتی در هیئت رئیسه باشگاه پرسپولیس خواهیم داشت که هفته آینده آن را هم مشخص می‌کنیم.

او در پایان بیان کرد: سازمان لیگ فوتبال در خصوص منع حضور بازیکن و مربی خارجی مستقل تصمیم گرفت و در ادامه ما از این تصمیم حمایت کردیم. دلیل آن هم نداشتن بستر پرداخت مالی به خارجی‌ها بود که نبودن بستر‌ها در این سال‌ها عامل اصلی به موقع پرداخت نشدن مطالبات طلبکاران بوده که منجر به ایجاد پرونده‌های مختلف در فیفا علیه باشگاه‌های ما شده است. دلیل بعدی آن هم قیمت‌های گزاف دلار و یورو است که در کشور پدیدار شد. چرا که قیمت یک بازیکن متوسط ۵۰۰ هزار دلار است؛ در صورتی که بازیکنان داخلی ما از بازیکنان خارجی به مراتب بهتر هستند. در آینده هم باشگاه‌هایی می‌توانند بازیکن و مربی خارجی بگیرند که پرونده شکایت خارجی نداشته باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
با وجود وزیر و افراد سیاسی دورو برش این گفته شما جوک هست و دموکراتیک یک جوک باحاله
Iran (Islamic Republic of)
بلال
۰۶:۵۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
انتخابات دموکراتیک واقعاً واژه جالبیه اماّ تو محیط ورزشی که درگیر فساد مالی هست آیا مفهومی دارد؟؟؟ همه جا خون این ملت بدبخت را تو شیشه کردید از خدا بترسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
علی کریمی گزینه وزارته...والسلام
آخرین اخبار