رئیس پلیس راه استان ایلام:

محور‌های مواصلاتی استان لغزنده است/ رانندگان مراقب باشند

سرهنگ همتی زاده با بیان اینکه هم اکنون شاهد ریزش باران در محور‌های مواصلاتی و ریزش برف در مناطق کوهستانی هستیم، گفت: رانندگان برای رانندگی در این شرایط مراقب باشند.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی استان ، از بعد از ظهر امروز چهارشنبه ، سامانه بارشی جدید وارد استان شده و احتمال آبگرفتگی و سیلاب در معابر وجود دارد.

او بیان کرد: با توجه به کوهستانی بودن جاده‌های استان ، بارش برف و مه گرفتگی در ارتفاعات وجود دارد که در این شرایط ، علاوه بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه  زنجیر چرخ ، باید از چراغ‌های مه شکن جهت دیده شدن استفاده کرد.

رئیس پلیس راه استان ایلام مطرح کرد: رانندگان هنگامی که در هوای بارانی رانندگی می‌کنند ، آبگرفتگی‌های مسیر در قسمت‌هایی از جاده‌ها پیدا می‌شود و این آبگرفتگی ها از بزرگترین خطراتی هستند که در کمین راننده است و زمانی که با سرعت وارد آبگرفتگی می‌شوند ، به علت سرعت ناگهانی ، آج لاستیک با آسفالت اصطکاک پیدا نکرده و احتمال واژگونی برای خودرو به وجود می‌آید.

رئیس پلیس راه استان ایلام بیان کرد: روش صحیح رانندگی در هوای بارانی کاهش سرعت و زیاد کردن فاصله وسیله نقلیه با سایر خودروها است.

او ادامه داد: با رعایت نکات ایمنی در حین رانندگی در شرایط نامساعد جوی ، تمرکز کامل و توجه جدی راننده به جاده ، بیشتر از دیگر مواقع اهمیت دارد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.