در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کرونا، فعالیت‌های انجمن خوشنویسان را تعطیل نکرد/ هنرمندان عنصر مهم امیدبخشی به جامعه هستند

مدیر روابط عمومی انجمن خوشنویسان ایران، درباره فعالیت‌های مجازی این انجمن و نقش هنرمندان در بهبود وضعیت روانی جامعه سخن گفت.

محسن میرحسینی استاد خوشنویسی و مدیر روابط عمومی انجمن خوشنویسان ایران، در گفت و گو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح جدید این انجمن مبنی بر نامگذاری یکی از خیابان‌های هر شهر به نام خوشنویسان تراز اول و احترام به منزلت و جایگاه استادان این هنر گفت: قدردانی از اساتید و پیشکسوتان خوشنویسی که عمر خود را در این راه صرف کرده اند از وظایف انجمن خوشنویسان ایران است.


بیشتر بخوانید:


وی در خصوص جایگاه مدارک انجمن خوشنویسان اظهار کرد: در دهه ۷۰ اینگونه بود که مدرک انجمن خوشنویسان خود به خود معادل سازی می شد. به نظرم این رویه خوبی بود؛ زیرا کسانی که سال‌ها در این راه زحمت کشیده و عمر خود را صرف ترویج این هنر ایرانی کرده اند، باید بتوانند از مزایای این مدرک استفاده کنند.

میرحسینی با بیان اینکه ایران همواره با یکسری اتفاقات، تنش ها، جنگ و مسائل مختلف مواجه بوده است، افزود: وجود برخی مشکلات باعث شده عده‌ای از طرح مباحثی مانند ثبت خط نستعلیق یا نامگذاری خیابانی به نام استاد خوشنویسی تعجب کنند و آن را غیر ضروری بدانند.

وی افزود: در دوران حافظ هم شیراز چندین بار غارت شد و البته که در دوران سخت و ناهمواری‌ها و مشکلات، وجود هنرمندان و هنرنمایی آنان امید به آینده را در جامعه ترسیم می‌کند. وگرنه هزاران سیاستمدار در تاریخ ایران آمدند و رفتند و کمتر نامی از آن‌ها بر زبان جاری می‌شود، ولی همواره نام سرزمین ما را با بزرگان فرهنگ و هنرش مانند فردوسی، حافظ، سعدی و ... می‌شناسند و این نشان از جایگاه والای فرهنگ و هنر دارد.

این خوشنویس نام آشنا در ادامه، انتخاب یک خوشنویس به عنوان دبیر جشنواره هنر‌های تجسمی فجر را اتفاق مثبتی برای جامعه خوشنویسی دانست و گفت: دبیران دوره‌های پیشین جشنواره از رشته‌های مختلف بودند و خوشحالیم که قرعه کار امسال به نام یک خوشنویس افتاد. قطعا استاد صندوق آبادی با توانمندی بی نظیر خود در هنر خوشنویسی و همچنین مسئولیت سنگین در مقام قائم مقام انجمن خوشنویسان، هم از مهارت هنری برخوردار هستند و هم قاعده و قوانین امور اجرایی را به خوبی می‌شناسند.

وی افزود: بنابراین امیدوار هستیم که این دوره جشنواره هنر‌های تجسمی فجر با حضور استاد صندوق آبادی همانند و حتی بهتر از دوره‌های پیشین برگزار شود.

مدرس انجمن خوشنویسان ایران تاکید کرد: به نظرم در این دوران بحرانی کسانی ماندگار خواهند شد که دغدغه آن‌ها اعتلای فرهنگ و هنر این سرزمین باشد. مدیران و سیاستگذارن در راس فرهنگ و هنر این کشور باید به دور از هر نگاه سیاسی به حوزه هنر توجه کنند و مسیر را برای رشد و تعالی هنر و هنرمند فراهم نمایند چرا که در این وضعیت، تنها کسانی که می‌توانند رایحه بهار را در جامعه پراکنده کنند همانا هنرمندان هستند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار