اعلام برنامه‌های فرهنگی هنری ادیان توحیدی برای دهه فجر در فارس

طی جلسه‌ای با حضور نمایندگان ادیان توحیدی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد و معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، برنامه‌های فرهنگی و هنری ادیان توحیدی برای ایام‌الله دهه فجر در این استان، مطرح و اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلسه کارگروه برنامه‌های فرهنگی و هنری ایام‌الله دهه فجر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جمعی از مسئولان فرهنگی و تبلیغاتی و روسای انجمن‌های کلیمیان، زرتشتیان و ارامنه شیراز برگزار و برنامه‌های پیروان ادیان توحیدی ویژه ایام‌الله دهه فجر، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت برنامه‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این کارگروه تصمیم دارد با اجرای برنامه‌هایی ارزشمند با حمایت و همراهی ادیان توحیدی همانند سال‌های قبل پررنگ و تاثیرگذار حضور داشته باشد.

صابر سهرابی بیان کرد: هر چند امسال شیوع بیماری کرونا باعث شد برخی برنامه‌ها به صورت مجازی باشد، اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نظر دارد، برنامه‌هایی را از پیش تعریف کند که قابلیت‌های اجرا در زمان فعلی را داشته باشد.

سهرابی افزود: برنامه‌های امسال که باهمکاری انجمن‌های ادیان توحیدی برگزار می‌شود، می‌تواند شامل، مسابقات فرهنگی ورزشی به صورت مجازی و عطر افشانی قبور شهدای ادیان توحیدی، تجلیل از خانواده‌های شهدای ادیان توحیدی، دعا و نیایش به شکرانه امنیت و تجلیل از نخبگان ادیان توحیدی باشد که این برنامه‌ها با روزشمار ایام الله دهه فجر همگام سازی و اجرایی خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، گفت: حوزه فرهنگ و هنر برنامه‌هایی را در دستور کار چهلیمن سالگرد جمهوری اسلامی داشته که با مناسبت‌های خاص یوم الله بهمن ماه همسو بوده و امید است همه اهالی ادیان توحیدی برنامه‌هایی را در این دهه داشته باشند که به ارتقاء سطح فرهنگی جامعه کمک کند.

رئیس انجمن زرتشتیان نیز از تعریف و تدوین برنامه‌هایی به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با استفاده از بستر فضای مجازی خبر داد و اضافه کرد که این انجمن آمادگی همکاری و همراهی با برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد.

در ادامه رئیس انجمن کلیمیان شیراز نیز گفت: فعالیت‌هایی در حال برنامه ریزی‌ست و تعدادی از آن‌ها نیز اجرایی شده است و نتایج آن در دهه فجر مشخص خواهد شد.

او گفت: بخشی از این برنامه‌ها شامل مسابقات شطرنج ویژه نوجوانان، مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی و دهه فجر امسال، اجرای موسیقی ادیان توحیدی چه به صورت گروهی و چه به صورت اختصاصی که این انجمن در فضای مجازی نیز آن‌ها را نشر داده خواهد داد و همچنین وبینار‌های تخصصی در مورد مسائل اجتماعی که در دوران کرونا انجام شده است می‌تواند بستری مناسب برای پرداختن به برنامه‌های دهه فجر باشد.

رئیس انجمن ارامنه شیراز نیز همراهی و همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برای برپایی فعالیت‌های فرهنگی هنری این ایام را مایه خرسندی و افتخار دانست.

رضا جاویدی معاون فرهنگی شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی نیز گفت: شعار امسال «انقلاب اسلامی بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» انتخاب شده و با توجه به اینکه حضور مردمی به صورت خودرویی است.

جاویدی گفت: باید شرایط برای حضور را بهتر از قبل فراهم کرد و بدانیم که این ایام مقارن با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) است و با در نظر داشتن وضعیت نشاط و شادابی مردم، برنامه ریزی‌هایی داشت.

مهرابی کارشناس ادیان توحیدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز برنامه‌هایی را پیشنهاد داده و مقرر شد جمع بندی برنامه‌های مشترک و اختصاصی انجمن‌های مختلف ادیان توحیدی به صورت کامل ارائه و به مرحله اجرا برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار