دومین بازگشایی مدارس در یک سال تحصیلی/ ساز مخالف آموزش و پرورش با ستاد کرونا از اولین روز!

در حالی که باید بازگشایی مدارس مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا باشد، اما انگار از همین ابتدای کار بی قانونی‌هایی در این کار مطرح است.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بازگشایی مدارس برای دومین بار در سال تحصیلی جاری طی بهمن ماه اتفاق افتاد، موضوعی که مدتی زمزمه‌های آن شنیده می‌شد و با آرام گرفتن شیوع کرونا و توسعه مناطق زرد و آبی چراغ سبز بازگشایی مدارس روشن شد.

از ابتدای اعلام خبر بازگشایی مدارس تا همین امروز جنجال و کشمکش میان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت باعث بلاتکلیفی خانواده‌ها و اولیای آن‌ها شد، اما در نهایت و علی رغم ابراز نگرانی وزارت بهداشت و مسئولان بهداشتی با تعیین تبصره‌هایی بر مصوبه ستاد ملی کرونا و قید اختیاری بودن، دانش آموزان به اختیار خود امکان نشستن پشت میز و نیمکت مدارس را پیدا کردند.

البته طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی فقط برای دانش آموزان کلاس اول و دومی ابتدایی و کلاس‌های کارگاهی هنرستانی‌ها در مناطق زرد و آبی و مدارس با جمعیت کمتر از ۵٠ نفر در مناطق آبی امکان‌پذیر است.


بیشتر بخوانید


دور زدن مصوبات ستاد کرونا از پایتخت!

آنطور که چندی پیش علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا گفته بود خانواده‌ها در مناطق زرد و آبی مخیر هستند تا فرزندانشان را به مدرسه بفرستند و نباید هیچگونه اصراری بر این موضوع باشد، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی هم بر این نکته تاکید داشت و به این ترتیب دو وزارتخانه در تقابل با هم در نهایت یک نظر مشترک هم داشتند.

معاون آموزش ابتدایی در تشریح چگونگی بازگشایی مدارس تصریح کرد که شورای مدرسه، چگونگی حضور دانش‌آموزان اعم از ساعات و روز‌های هفته را تعیین خواهند کرد.

همین تبصره‌های اعلامی از سوی مسئولان مربوط آبی بر آتش خبر پر سر و صدای بازگشایی مدارس بود، اما گویی از همان ابتدای کار این موارد چندان جدی گرفته نشده است و آموزش و پرورشی که معتقد بود صرفا به مصوبات ستاد کرونا پایبند و تابع آن است سر ناسازگاری با این مصوبات دارد.

دومین بازگشایی مدارس در یک سال تحصیلی/ ساز مخالف آموزش و پرورش با ستاد کرونا از اولین روز!

آنطور که اسناد و اظهارات مردم از هنرستانی در منطقه ١۵ نشان می‌دهد حضور در کارگاه‌های دروس شایستگی حرفه‌ای اجباری اعلام شده و این در حالی است که مصوبه ستاد کرونا تفاوتی ١٨٠ درجه‌ای با این تصمیم دارد و والدین آن‌ها به شدت از این موضوع گلایه‌مند هستند.

این در حالی مطرح شده است که محدودیت حضوری یک سومی کارمندان در ادارات برقرار، اما قانون برای دانش آموزان و مدارس به گونه‌ای دیگر ورق خورده است.

دومین بازگشایی مدارس در یک سال تحصیلی/ ساز مخالف آموزش و پرورش با ستاد کرونا از اولین روز؟!

اما و اگر‌های اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس

نگرانی اصلی خانواده‌ها و بعد از آن کادر درمان از آموزش حضوری رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی دانش آموزان آن هم دانش آموزان مقاطع پایین‌تر تحصیلی است که در این مورد محمد محسن بیگی مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این بازگشایی حدود ١٠ درصد دانش آموزان مشمول مصوبه هستند، اظهار کرد: تضمین می‌کنیم تمام اقدامات پیشگیرانه‌ای که در سطح مدارس انجام شود با دقت زیر نظر داریم البته خانواده‌ها هم باید همکاری بیشتری در حضور دانش آموزان در مدارس و ایاب و ذهاب آن‌ها داشته باشند.

او در این باره که اگر شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشد، چطور این موارد منعکس شود، اظهار کرد که ادارات کل ارزیابی عملکرد استان، شهرستان و منطقه همواره پاسخگوی مشکلات این چنینی خواهند بود ضمن آنکه مدیران مدارس هم آماده پاسخگویی و انعکاس چنین مواردی هستند.

محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت و کار وزارت بهداشت گفت که ۲ پیش شرط اختیاری بودن و توانایی مدرسه در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از الزامات بازگشایی است و هر مدرسه‌ای که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند، تعطیل خواهد شد و هیچ فرقی بین مدارس دولتی و غیر دولتی نیست.

او افزود: کلاس‌ها حداکثر ۱۰ نفره خواهد بود و ۴ مترمربع برای هر دانش آموزان فضا نیاز داریم یعنی برای برگزاری کلاس با ۱۰ نفر نیاز به ۴۰ متر مربع فضاست.

دومین بازگشایی مدارس در یک سال تحصیلی/ ساز مخالف آموزش و پرورش با ستاد کرونا از اولین روز؟!

دوراهی معلمان میان آموزش حضوری و مجازی

از سال گذشته که آموزش مجازی و کار کردن با تبلت و کامپیوتر به اجبار کلاس دانش آموزان شده است، معلمان را هم در چالشی جدید قرار داد که علاوه بر دغدغه آموزش دانش‌آموزان، دغدغه تولید محتوای آموزشی در فضای مجازی و تفهیم مطالب به دانش آموزان را هم داشته باشند.

معلمانی که گاه آموزش چندانی از روند تولید محتوای الکترونیکی ندیده بودند و آشنایی چندانی با آن نداشتند و گاه ابزار و وسایل لازم در اختیارشان قرار نمی‌گرفت و خود باید از هزینه شخصی ابزار آموزش تهیه می‌کردند.

با همه این مسائل دغدغه‌های معلمان آن زمانی بیشتر خودش را نشان داد که باید علاوه بر مدت زمانی زیادی که برای تولید محتوا می‌گذاشتند در مواردی که بازگشایی هرچند محدود انجام می‌شد آموزش حضوری و مجازی را توامان دنبال می‌کردند.

آنطور که جمعی از معلمان در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش گفته اند، یکی از دغدغه‌های اصلی شان در بازگشایی مجدد مدیریت زمان بین آموزش مجازی و حضوری است، چراکه معمولا دانش آموزان اندکی از آموزش حضوری استقبال می‌کنند و معلم‌ها معمولا ناگزیر هستند آموزش مجازی را هم در همین زمان مدیریت کنند و این موضوع برای آن‌ها چالش برانگیز شده است علاوه بر آن خطر کرونا همانطور که دانش آموزان را نگران کرده و معلمان هم از این بابت ابراز نگرانی می‌کنند به ویژه آنکه ساعت بیشتری را باید در مدرسه بگذرانند و حتی بر روند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دانش آموزان نظارت داشته باشند.

با وجود مسائل و چالش‌هایی که بازگشایی مدارس هرچند به طور محدود ایجاد کرد؛ آنچه موجب چالش جدی تری شده است وضعیت شکننده بهبود بیماری در مناطق زرد و آبی است که هرگونه کم توجهی و عادی انگاری اوضاع روند طغیان بیماری را شدت می‌بخشد و حالا هم به صدا در آمدن زنگ مدرسه معلوم نیست زنگ خطر شیوع کرونا را به صدا در آورد یا خیر؟!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Moheb
۱۵:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
جناب مدیر کل سلامت وزارت آموزش و پرورش شما چگونه اوضاع رو به شدت تحت کنترل دارید!! وقتی گروهی از بچه های رشته کامپیوتر ساعت ۸ صبح رفتن تو سایت گروه بعدی که سافعت ۱۰ صبح میان مگه میشه کیبورد یا صفحه کلید رو ضد عفونی کرد!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
من نمیفهمم اصرار این آقا برای بازگشایی چیه ؟اونم طفلی بچه های ابتدایی ....به خدا نمیفهمم ...خواهش میکنم اگه شما متوجه شدین توضیحی بدین دوستان....
من که دلم برای وزیر بهداشت میسوزه ...وقتی وزیر آموزش پرورش یک کشور حرفاشو تحویل نمیگیره دیگه عموم مردم .....چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
بازگشایی مدارس امری کاملا اشتباه بود،تعداد معدود دانش آموزی که به مدارس می آیند همان افرادی هستند که در خانواده آنها کرونا جدی گرفته نمی شود و در شیوع بیماری موثرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
نه عزیزم این معلم نیست که مخالف بازگشایی مدارس هستند معلمی که با مینی بوس سالهای قبل کیلومترها به خاطر بجه های شما راه میپیمود تا آموزش به نحو احسن انجام دهد الان هم مخالف نیست معلمی که در اتش سوخت تا جان فرزند شما نجات دهد الان هم مخالف آموزش حضور ی نیست.معلمانی در یک ماهه اول سال تحصیلی حضور ی که جان خود را به خاطر آموزش حضوری کرونا گرفت از دست داد وفرزندش الان در ندیدن مادرش شدیدا ناراحت ومیگوید نفرین به کرونا و این آموزش که مادرم را ازم گرفت .خوشحالید که هنوزباز کرونادارد جان مردم بی پناه دنیا را میگیرد دوباره جان مادر ویا پدری ویا دانش آموزی که گناهی جز آموزش ندارند بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
الهی مسولین اموزش وپرورش خیر نبینند که با جون بچه ها ومعلمها بازی می کنند خودشون جاشون که امن ونرم وگرم دلشون برای کسی نسوخته وزیر آموزش وپرورش در باقی‌مانده از دوران ریاست می خواهد حرف خودش وبه کرسی نشونده باشه کاش مجلس زودتر اینو استیضاح می کردند فقط این را می دانم که امرزیدگی برای خودش وابا واجدادش می خرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
.وزیر که نیست سفیر اسرائیله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
والا من که آموزگار هستم آموزش حضوری خیلی خیلی برام از مجازی راحت تره.5 تا 45 دقیقه میرفتی کلاس و تمام.ولی در حضوری از صبح که بیدار میشی باید برای کل کتابهای دو پایه فایل و کلیپ و متن و سوال تهیه کنی بعدش جوابهای بچه ها رو بررسی کنی و . . پس اونایی که میگن معلما خوش بحالشونه یا حسودن یا از معلمی هیچی نمیدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
صبر کنید تا نیمه دوم بهمن.دوباره روز از نو روزی از نو! وزیر آموزش و پرورش یا خواسته خودشیرینی کنه یا دوست داشته قدرت خودشو نشان بده.هرچی بوده کارش غلط بوده و همین بازگشایی اگه باعش مردن 1 نفر بشه خون اون 1 نفر گردن وزیره.
Netherlands
ناشناس
۰۲:۵۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
مردم اصلا بچه هاتون با دست خودتون بسوی مرگ هل ندید که خدای نکرده اتفاقی برای بچه هاتون بیفته و بخوایید با عذاب وجدان تا عمر زندگی کنید که با دست خودتون بچه هاتون به کام مرگ فرستادین هم به بچه های خودتون و هم به معلما رحم کنید دو هیچکس بچه اش نفرسته مدرسه بزارید وزیر و بچه هاش و نوه هاش برن مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
خواهش میکنم مدرسه هارو باز نکنید معلم اصرار میکنه دانش اموز بیاد سرکلاس من نگران بچه ام میشه وقتی مدرسه میره واقعا شما هم میزاشتین بچتون توی این اوصاع مدرسه بره
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۱:۲۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
مدارس رو در این شرایط بسیار خطرناک تعطیلش کنید تا تلفات جانی غیر قابل جبران نداشته باشید .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۱۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
معلم رو با جیب خالی می فرستی سرکلاس کرونا بگیره و اندک حقوق معلمی را خرج درمان کند. خانواده معلم با خانواده سایر کارمندان چی تفاوتی دارد . معیشت معلم درخطر است.معلم تبعیض را نمی پذیر .
استیضاح سریع وزیر آموزش وپرورش خواسته معلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
با سلام ،بی فکری وبی تدبیری آخه تا کجا ،دخترم کلاس اول هست وپسرم کلاس ششم ،معلم های نمونه ودلسوزی دارند عالی ودرجه یک ،برای چی باید بچه های عزیزتر از جانم رو بفرستم مدرسه که اونجااصلا بچه ها نمیتونن رعایت کنن وخطر ناک هست.باید فکری اساسی بکنند نمیشه که دلبخواهی و.........
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۰۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
سلام،چرا کلاس اول و دوم؟؟ اونا که نمیفهمن کرونا چیه،،،بجای اول و دوم بیاین نهم تا دوازدهم رو باز کنید که میدونن رعایت کردن چیه،،،توی شهریور که نیمه حضوری بود توی مدرسه ما همه به خوبی رعایت میکردن بدون ماسک و دستکش راه نمیدادن بیاین پایه های حساس تر مثل نهم و دوازدهم رو فقط حضوری کنید،،،کلاس اول و دوم؟؟؟؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
مدرسه داره برخورد بدی میکنه به صورت محترمانه در صورتی که اختیاری شاد شده از ساعت۴تا۵ودرس به طور محدود یعنی درست توضیح نمیده که ببریم ولی اقای وزیر نمیخوای جواب بی عدالتی رابدی بچم طوریش بشه میتونم زندگی کنم دیگه تا روزی که کرونا هست نمیبرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
مخالف رازگشایی مدارس هستیم من‌معلم هستم و مادر دانش آموز
Iran (Islamic Republic of)
سیم
۲۳:۲۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
با با جان ملت مخالفن هم معلمان هم دانش آموزان وهم والدین
تعطیل کنید مدرسه ها رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
من موندم اونایی که بچه هاشون رو فرستادن چه اعجوبه ای ان!!!
اجباری که نیست، اختیاریه.
اون گروهی هم که میگن آموزش مجازی مشکلی نداره هم حتما دارن شوخی میکنن!!! درسته میگیم بخاطر کرونا نرید مدرسه، اما دیگه آموزش افتضاح معلما توی این سیستم آنلاین غیر قابل توجیه هست، یکم فراتر از نوک دماغتون رو ببینید میفهمید همه شرایط خوب رو ندارن، حالا ما میگیم آموزش پرورش داره اشتباه میکنه حضوری میکنخ آموزش رو، دیگه شما نیاید از سیستم آموزش انلاینی که داره اجرا میشه دفاع کنید!
هر چند دیدم که همینایی که دارن دفاع میکنن، نسل جدید معلم ها هستن که می خوان از زیر بار تدریس شونه خالی کنن.
Iran (Islamic Republic of)
.
۲۲:۳۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
انسان های بزرگ پروتکل های بهداشتی را رعایت نمیکنند اونوقت شما از دانش آموزان انتظار دارید. خیلی مسخره هس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
چرا مگه مخالفت نشده بود آخه بچه کوچیک ماسک میزنن ما آدم بزرگ ها ماسک میزنیم همینجور دست میزنیم بهش و برش میداریم بچه کوچیک مگه میتونه بهداشت رعایت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
چرا مگه مخالفت نشده بود آخه بچه کوچیک ماسک میزنن ما آدم بزرگ ها ماسک میزنیم همینجور دست میزنیم بهش و برش میداریم بچه کوچیک مگه میتونه بهداشت رعایت کنه ده روز دیگه می بینیم چجوری کرونا اوج میگیره بچه ها اگر خودشون شدید کرونا نگیرن ناقل هستن خودتون گفتید موندیم به چه سازی برقصیم اگه کرونا نیست تا عادی زندگی کنیم خسته شدیم مگه بچه ها کرونا نمی گیرن یکم به فکر ما هم باشید تازه عادت کردیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین.یک معلم
۲۲:۰۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
نه پروتکلی رعایت میشه و حضور هم اجباریه.فقط تعداد کمه تو کلاسای من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
آقای وزیر محترم یکبار در شهریور این کار رو کردین نتیجه نداد به خدا شما دارین با جون معلم و دانش آموز بازی میکنید بنده خودم فرهنگی هستم الان یک دانش آموز دارم که میاد سر کلاس واقعا ظلم نیست که من وقت 3نفرو رو بگیرم صرف یک نفر کنم تازه همین یک نفر مشکوک به کرونا ست اگر بنده بیمار بشم چه کسی جواب من و خانواده بنده رو میده بابا چرا تو این مملکت هر کسی ساز خودشو میزنه شما و وزیر بهداشت در یک کابینه هستید چرا به حرف بقیه گوش نمیدین واقعا چه چیزی رو میخواییم ثابت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اکثر مدارس غیر دولتی فضای کمی دارن و رعایت فاصله اجتماعی صورت نمی گیرد.. متاسفم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
واقعا بی فکرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
کدام اختیاری ؟ مدرسه اعلام کرده به دانش آموزان غیرحضوری معلم مسولیتی ندارد وتدریس نمیکند وخانواده مسول یادگیری است واگر نمی تواند معلم خصوصی بگیرد درواقع اجباری است
Iran (Islamic Republic of)
جمال جمالی
۲۰:۱۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
من معلم مدرسه استثنایی هستم امروز به بچه ها گفتم که نباید همدیگر را بغل کنند خطر ناک است بچه ها گوش نکردن و آمدن من را هم بغل کردن و اصلا گوش نمی دادند به نکات بهداشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
همش بخاطره 22بهمنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
آقای وزیر رحم به بچه ها ی مردم نمیکنی رحم به همکارهات بکن
Iran (Islamic Republic of)
ح
۲۰:۱۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
مامان باباهاشون باسواد شدن چی شدن ک بچه هاشون چی بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
آقایان مسول از وزارت آموزش وپرورش تا بقیه مسولین بچه هایشان بفرستن تا ما هم بفرستیم ما بچه هایمان از سر راه نیاوردیم وزیر آموزش وپرورش فقط میخواهد حرف خودش به کرسی بنشاند چرا نماینده های مجلس وارد عمل نمیشوند جلو این آقا بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
الان فکر کردید مدر و مادرها اجازه میدن تو این وضعیت بچه هاشون مدرسه برن؟
شما این تصمیمو برا خودت گرفتی و این تصمیم مورد قبول هیچکس نیست
عقل هم چیز خوبیه اگه خاستی استفاده کن
Germany
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
درود به شرف باشگاه خبرنگاران که درد دل ما را گفت. همیشه شما با سایر خبرگزاری ها فرق دارید چون کف جامعه هستید. بچه اول و دوم ابتدایی بردن مدرسه تو این اوج کرونا یعنی ظلم به خانواده ها
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
به دبیرای شهر ما گفتن حتی اگر هیچ دانش اموزی هم نیاد دبیرستان ولی معلمها باید در دبیرستان حاضر باشن و توی کلاسهای خالی بصورت مجازی درس بدن.
واقعو این چه تصمیمیه آخه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
امروز رفتم مدرسه دخترم.دیدم بچه های کلاس دوم توی کلاس ماسکشونو برداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
ننگ بر آموزش و پرورشی که فکر جان بچه ها نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام و عرض ادب ،10 روز پیش چین یکی از شهر های بزرگش رو که 11میلیون جمعیت داره به خاطره 55 نفر مبتلا قرنطینه کرد و کل شهر رو تستغربالگری انجام داد حالا ما با حدود 7000مبتلای روزانه ببینید مسولای ما چه تصمیمی گرفتن ،فکر کنم طرح کاهش جمعیت باشه تا باسوادی آقا تورو خدا 2ماه دیگه دوام بیارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
حاضرم قسم بخورم این کسانی که نظر مخالف بازگشائی مدارس میزارن معلم هستند که یک سال حقوق مفت می گيرن وگرنه هیچ پدر و مادری حاضر به بی سوادی بچشون نيستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
لی سواد نیستن بچه هامون ، داریم با تمام توان بهشون درس می دیم ، شما نمیتونی یا نمیخوای به فرزندت درس بدی که خواهان بازگشایی هستی
متوجه شرایط پاندمی در دنیا هستید واقعا ؟ هم داریم بهشون درس میدیم و هم مراقب سلامتشون هستیم
تجدید نظر در افکارتون داشته باشید ، هیچ پدر و مادر آگاهی در این شرایط جان فرزندش رو به مخاطره نمیندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
مرد حسابی مثل اینکه خودت بچه نداری یا چشم دید حقوق گرفتن معلما یه خورده خودت فکر کن اگه کسی از خودتون مبتلا بشه چه دردسری داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
رد آیپی اینو بزنی یا خود روحانیه یا وزیر یا نزدیکانش :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
خجالت بکش ...بی حیای بی ادب ....آره معلم تو حقوق مفت میگرفته که به تو فکر کردن و ادب یاد نداده ...و گر نه ما که والا هر ساعت شبانه روز در خدمت دانش آموزام هستم ....برات متاسفم ...احتمالا نون مفت زیاد خوردی خودت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
کرونا کجاآرام گرفته عده ای عزادار عده ای نگران وعده ای درحال نابودی باز آموزش وپرورش وسط چله زمستان ساز مخالف میزند مدرسه ،مگر خودتان اعلام نکردید تو زمستان آنفلونزاهم هست خب اجباری نشد ی تعداد بچه آرام وقرارندارد دوستم مدرسه میرود من درخانه ام ومعلم نمیداند ب دانش آموز سر کلاس درس بدهدیا ب بچه درخانه نشسته وچشم انتظار .یادمان باشد ملتی فهیم داریم وگوش میدهم ب حرف بزرگان لطفا با وزیر بهداشت هماهنگ باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام.مشکل این جاست که همه می خواهند کارشناس همه چیز باشند. برای همین هم همه کارها سیاسی بازی می شود.
خوب ببینید استاندارد هرکاری چیست و بدون درنظرگرفتن باند بازی، آن استانداردها را رعایت کنید.
این چه مسخره بازی است که یکی می گوید حضوری و یکی می گوید غیرحضوری!
Ireland
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
از حجم مطالب کتاب درسی کم کنید . آیه قرآن که نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
ویز بهداشت گه گفت مخالف ام باز چرا حرف گوش نمی کنید
چرا میخوایید با جون بچه ها بازی کنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
مگه جان بچه های ما الکیه صد سال سیاه نمیخوایم سواد داشته باشن وقتی مردن یا کرونا گرفتن کی پاسخگو هست بیسواد بار بیان بهتره یا کرونا بگیرن تازه کلاس اول و دوم از کرونا چی میدونن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
تو مدرسه ما هیچ پروتکلی رعایت نمیشه تازه یکم اوضاع بهتر شده دوباره دوس دارن یه موج جدید را بندازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
وزیر گفته حضور درمدرسه اختیاریه اما کادر مدرسه به طور غیر مستقیم میگن اجباریه ضمناً یادگیری بچه ها مهم تره یا حفظ جونشون؟وقتی جونشون به خطر بیفته دیگه درس به چه دردی می خوره؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۲۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
متاسفانه بعضیا کلا توی باغ نیستند، نمی دونن چه خبره!!!
رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس !!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۲۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
گول مدارک تحضیلی بعضی را نخورید // واقعا بیسوادن و بیفرهنگن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۲۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
به اینجور ادمها میگن // کاسه داغ تر اش // برا خود شیرینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
وقتی فرد متخلف مورد پیگرد قرار نمی گیره همین می شه دیگه
Singapore
فربد
۱۴:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
با این وضعیت آمار کرونا تا ۱۵ روز دیگر افزایش خواهد یافت و باید وزیر استیضاح شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
این وزیر اموزش و برورش نمی داند در مملکت چه خبر است ؟؟؟/بچه های مردم را قصد جان دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
چرا نمایندگان محترم مجلس بعنوان نماینده های مردم به این تصمیم خودسرانه وزیر آموزش و پروش که مخالف با تصمیم ستاد کرونا است ورود نمی کنند و از ایشان توضیح نمی خواهند.
مگر نمیگفتند مصوبه ای که ستاد ملی کرونا تعیین می کند برابر است (با مصوبه شورای امنیت ملی است و مخالفت با آن مجازات دارد) آقای وزیر شما خلاف مصوبه شورای امنیت ملی تصمیم خودسرانه گرفته اید و باید ازسوی مجلس استیضاح و عزل شوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس2
۱۳:۳۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
تصمیم عجولانه ای هستش چون موج دوم کوید هم هستش و دیگه بدتر
Iran (Islamic Republic of)
جمال الدین معبودی
۱۳:۲۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
وزیرمحترم اگرشما بربازگشایی مدارس تاکید میکنید لطفا برای تامین مایحتاج رعایت پروتکل های بهداشتی اول به فکرتامین اعتبارلازم برای مدارس باشید چراکه مدارس دستشان ازکمکهای مردمی هم قطع شده است مدارس پول کازوآب وبرق و....باشید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
مدیر مدرسه ابتدایی (تو شهر ارومیه) به دانش اموزاشون پیام دادن و گفتن که حضور در کلاس ها اجباریه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۲:۴۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
متاسفانه با این تصمیم عجولانه قطعا باید شاید موج چهارم کرونا و محدویت های شدید کرونایی و تعطیلی کسب و کارها در شب عید باشیم
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۲:۳۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
به ما گفتن برای کار عملی باید بیاید وگرنه غایب محصوب میشید
و نمره تون صفر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
دست وزیر مخالف سلامت و جان ملت درد نکنه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
باز گشایی مدارس هیچ ربطی به کرونا ندارد دانش آموزان هیچ آموزشی ندیدند و بسیاری هم ترک تحصیل کرده اند آموزش مجازی یعنی صفر تمام افرادی که از آموزش مجازی دفاع می کنند به گونه ای ذینفع هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
خوبی شما ؟ آموزش مجازی قبل از کرونا هم در دنیا وجود داشته ، فرزند من کلاس دومه و آموزشی که داره می بینه خیلی فراتر از کلاس دومه و کلاس اول و دوم رو خیلی خوب آموزش دیده و داره میبینه ، مثل اینکه متوجه نیستید دنیا در شرایط پاندمی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
شما اگر دانش آموزی داشتید و بهش آموزش ندادید و یا اگر پایه های بالاتر و یا دبیرستانی بوده و برای آموزشش به کمک محتواهای آموزشی و سی دی های آموزشی اقدامی نکردید ، همه را مانند خودتان نپندارید ، خیلی ها و از جمله خودم در حال استفاده از حداکثر توان برای آموزش فرزندانمون هستیم ، آموزش و پرورش باید فقط به فکر تامین امکانات لازم برای آموزش مناطق محروم و قشر ضعیف باشد تا از آموزش باز نمانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
کی گفته آموزش مجازی یعنی صفر
اتفاقا به بهترین شکل درحال برگزاری هست
منافع این روش بسیار زیاد بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
ما از آموزش مجازی راضی هستیم.پدر و مادرها تنبلی نکنن و یکم با بچه همراهی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
اگه مبتلا شدی باید ربطشو ببینی یه چیزی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
خواهشها حرف مفت نزن دوتا بچه دارم دبیرستانی ودبستانی هر دو به خوبی درس را فرا گرفته اند چون از وقت و راحتی خود گذشتم وبه درس بچه ها رسیدگی می کنم امثال شما ها که جون بچشون مهم نیست ومی خواهند راحت باشند این حرف ومی زنند اینطور که معلومه نمی دونی بچه ها ناقلین خوبی هستند و اگه مطالعه داشتی می دونستی کر ونای انگلیسی بیشتر بچه ها را درگیر می کنه
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۲:۱۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
با سلام متاسفانه تصمیم گیری های غلط و بی حساب وزارت خانه آموزش و پرورش گریبان همه را خواهد گرفت من دبیر هنرستانم امروز صبح حضوری کلاس داشتم از ۲۵ نفر کلا ۴ نفر آمده بودن که تدریس را با کلی استرس داخل کارگاه شروع کردیم و مانده ایم بلاتکلیف که مابقی ۲۱ نفر را چجوری مجازی تدریس کنیم و آنها هم‌ منزل خودشان بلاتکلیف، مدرسه هم نمی تواند یا نمیخواد خواهد اینترنتی در اختیار دبیر قرار دهد به اجبار کلاس را تعطیل کردیم آمدیم از داخل منزل ادامه تدریس مجازی رو بدیم واقعلا بی برنامه و بی حساب و کتاب با نهایت تاسف برای تصمیم گیران بی برنامه و ...
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۲:۰۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
هیچ چیز تو این مملکت سر جای خودش نیست
هیچ چیز...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
بازگشایی مدارس حتی با وجود مخالفت وزیر بهداشت چه معنایی دارد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
تا بچه های مردم مخوان به شرایط عادت کنن مدارس رو باز می کنید دوباره یه موج می یاد باز تعطیل. ان چه وضعشه تازه بچه ها به آموزش مجازی اخت گرفتن. چرا اینقدر بی فکرید
Iran (Islamic Republic of)
Hadi
۱۱:۴۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
این طرح در مهر ماه هم اجرا شد و کسی استقبال نکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ننننن
۱۱:۲۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
این آقای وزیر آخر کاریش می خواد تیر بیچارگی مردم را کامل کنه. بس هم نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
واقعا کسی نیست جلوی وزیر آموزش و پرورش را بگیرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
شهریه رو که بگیرن دوباره میشه غیر حضوری .فشار مدارس غیر انتفاعیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
مدارس را ببندین کرونا اوج میگیره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۵۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
پایین شهر که امکانات نداره با چی شیوه های بهداشتی رو رعایت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
خدا بهمون رحم کنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
بهمن و اسفند سال گذشته آمار ابتلا به کرونا در کشور به حدود2000 نفر رسید، بلافاصله مدارس را به جهت پیشگیری تعطیل کردند، الان با وجود ابتلا روزانه حدود6000 نفر به کرونا آقای وزیر محترم آموزش دولت تدبیر و امید چه تضمینی برای حفظ جان فرزندان این مرز وبوم که آینده سازان کشور هستند تدبیر کرده اید، که با وجود مخالفت ستاد کرونا و وزیر بهداشت شما اصرار به رفتن فرزندان به مدرسه دارید.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۰:۲۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام ،


آیا افرادی را دیده اید که در این ایام کرونا بدون دلیل از خانه خارج می شوند ؟
و مشتری که نمی خواهد خرید کند ولی وقت فروشنده را با سؤال بی دلیل می گیرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
باز کاری کنید فوتی های کرونا به روزی 600 نفر برسه
جان مردم مهمه آیا تحصیل
این همه تحصیل کرده بیکار داریم ، الکی عمر خودشون رو صرف تحصیل کردند .باز دست کرونا درد نکنه که یک وقفه در افزایش آمار تحصیل کرده ها بیکار ایجاد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
خودتون رومسخره کزدین؟بجه هاو معلمهاروبکشونین مدرسه..کرونا که گرفتن ..بیان به شمابگن تاشماپاسخگو باشین؟اصلا کی پاسخگو بودین؟ من پدرم روبخاطر کرونا ازدست دادم..حاصرنیستم حتی یک لحظه بچه هام روبه مدرسه بفرستم..هنوزناله های پدرم موقع نفس کشیدن توگوشمه..حیا کنین..مگه بچه های مردم بازیچه دست شماهستن که باجونشون بازی میکنین؟اگر یک نفرازعزیزانتون روبخاطرکرونا ازدست بدین میفهمین چه دردیه واونوقت تصمیمات لحظه ای وغیرکارشناسی نمیگرفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
واقعا ما کی را داریم مسخره میکنیم
بابا با این مسخره بازی چند نفر به نفعشان است با جون ملت بازی نکنند

به چه زبانی بگم بزرگان ما پروتکل ها را رعایت نمیکنند ما از دانش آموز انتظار داریم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۳۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
موج چهارم کرونا را شروع می کنیم علی برکت ا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
واقعا اینگونه تصمیمات خلاف عقل و نظر جمع همان رنگ و بوی روحانی را دارد بعدشم میگه من خودم جمعه فهمیدم!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۱۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام
در استان ما خدا با بارش برف سنگین با تصمیم بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش مخالفت کردد
آخرین اخبار