مدیر کل بیمه سلامت استان قم عنوان کرد؛

ارائه خدمات رایگان درمانی بیمه سلامت برای همگان

فخاریان گفت: افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه درمانی نیستند می‌توانند از خدمات درمانی رایگان بیمه سلامت برخوردار شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، فخاریان قمی،مدیر کل بیمه سلامت استان قم امروز در نشست با خبرنگاران گفت: به علت شیوع بیماری کرونا افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه درمانی نیستند می‌توانند  با مراجعه به دفاتر بیمه سلامت  از خدمات درمانی رایگان این بیمه  تا پایان امسال بهره‌مند شوند.


او با بیان این که ارائه خدمات درمانی بیمه سلامت فقط در مراکز دولتی صورت می‌گیرد، افزود: تاریخ اعتبار تمامی دفترچه بیمه سلامت تا پایان فروردین ۱۴۰۰ است و اگر تاریخ اعتبار دفترچه‌ای گذشته باشد نیازی به حضور نیست و خودکار تمدید خواهد شد.


مدیر کل بیمه سلامت استان همچنین افزود: تمامی بیمه شدگان می‌توانند با گرفتن کد دستوری#۱۶۶۶* از اعتبار دفترچه خود مطلع شوند.


او  از پوشش بیمه خدمات درمانی برای ۸۷ هزار و ۲۴۳ شهروند قمی خبرداد و افزود: ۷۰ هزار نفر از این افراد رایگان ومابقی به صورت تمام بها ونیم بها از خدمات دفترچه بیمه سلامت بهره مند می‌شوند.


مدیر کل بیمه سلامت استان قم میزان حق بیمه درسال 99 برای هر نفر را ۶۸۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: با ارزیابی توان مالی افراد از سوی وزارت تعاون وکار ورفاه اجتماعی، متقاضیان بیمه سلامت به صورت رایگان، نیم بها وتمام بها بیمه درمانی سلامت می‌شوند.


او همچنین بر توسعه نسخه الکترونیک در استان تاکید کرد واز جامعه درمانی استان خواست در صورت استقبال از این روش بیش از ۹۰ درصد از مطالبات آن‌ها تا دهم هرماه تسویه خواهدشد.


استان قم در استقبال از نسخه الکترونیک رتبه ۱۴ کشوری را دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار