سهیل مهدی: محدودیت زمان‌بندی در پنجره نقل و انتقالات داریم/ انتظار داشتیم مسابقات نیم‌فصل یک هفته زودتر تمام شوند

مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت: محدودیت زمان‌بندی در پنجره نقل و انتقالات داریم، اما برنامه مسابقات تغییر نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سهیل مهدی، مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال در مورد برنامه مسابقات لیگ برتر تا نیم فصل اول، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم تعطیلات نیم فصل را به شکلی طراحی کنیم که تیم‌ها از آن استفاده کنند. محدودیت زمان‌بندی در پنجره نقل و انتقالات را داریم، اما برنامه مسابقات تغییر نخواهد کرد. جمع کردن بازی‌های معوقه خیلی سخت بود، اما با همکاری تیم‌ها این برنامه نهایی شد. انتظار داشتیم مسابقات نیم‌فصل اول یک هفته زودتر تمام شوند، اما با توجه به اتفاقات مختلف این بهترین حالت بود.

او  در خصوص فشرده شدن رقابت‌های نیم فصل دوم، گفت: برنامه مسابقات تیم ملی، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی را برای نیم فصل دوم داریم و احتمالا تیم‌های ایرانی به مرحله بعدی لیگ قهرمانان صعود خواهند کرد. طبق اعلام AFC فینال مسابقات فصل آینده ۳۰ آذر برگزار می‌شود. اولین بار است که فیفا و AFC چنین برنامه نامنظمی را ارائه کرده اند. درباره میزبانی مسابقات جام جهانی نوجوانان، جوانان و فوتسال سردرگمی زیادی وجود داشت. به دلیل شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی برای میزبانی در آسیا به وجود آمد که کار خاصی هم نمی‌توان انجام داد.

مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ درباره زمان شروع تعطیلات نیم فصل، بیان کرد: نقل و انتقالات پس از هفته پانزدهم آغاز می‌شوند، اما سعی می‌کنیم بخشی از تعطیلات قبل از فیفادی باشد و تعطیلات را به روز‌های فیفا و ایام عید منتقل کنیم. تیم‌ها شرایط راحت تری پیدا می‌کنند، زیرا اقامت و سفر در آن ایام دشوار است.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره کاهش تعطیلات نیم فصل، گفت: زمان پنجره نقل و انتقالات باید رسما به فیفا اعلام شود. قبلا اعلام شده است، اما این زمان‌بندی نیاز به تغییرات کوچکی دارد. امکان دارد ۳ هفته تعطیلات در نظر بگیریم و آن را به  بعد از شروع سال جدید می‌بریم تا به نقل و انتقالات و استراحت تیم‌ها ضربه نزند. سرمربی تیم ملی درخواست کرده است که چند روز قبل از شروع فیفادی‌های فروردین و خرداد برای هماهنگی بازیکنان اردوی این تیم شروع شود. به همین دلیل اردو‌های تیم ملی بیش از ۱۰ روز فیفادی است. این موضوع هم یک تعطیلی اجباری است که به برنامه ما تحمیل شده و باید آن را بپذیریم، همچنین در تلاش برای اخذ مجوز‌های لازم جهت حضور تماشاگران در استادیوم‌ها هستیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
از آقای مهدی بپرسین.دلیل این برنامه هاشون چیه؟؟؟چرا تیپ پیروزی ک بازی عقب افتاده داره با7-8روز فاصله بازی میکنه ولی تیم های دیگ مجبورن 5- روز ی بار بازی کنن.در صورتی ک فشار باید روی خود پیروزی باشه ن تیم های دیگ.این کارهارو میکنن ک شاعبه طرفداری از ی تیم پیش میاد دیگ