سرگردانی قیمت تولیدات پتروشیمی در بازی صادرات و واردات

رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی مشهد گفت: واحد‌های تولیدی پتروشیمی داخلی، محصولات خود را صادر کرده و تولیدکننده ایرانی ناگزیر است تا برای تامین این مواد، با هزینه مضاعف آن‌ها را وارد کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا حمیدی ازغدی رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی مشهد گفت: امروز صنعت نساجی ما با چالش‌های متعددی دست به گریبان است که یکی از عمده‌ترین‌های آن، عدم تامین مواد مورد نیاز این بخش از سوی صنعت پتروشیمی است.
 
او افزود: در واقع واحد‌های تولیدی پتروشیمی داخلی، محصولات خود را صادر کرده و تولیدکننده ایرانی ناگزیر است تا برای تامین این مواد، با هزینه مضاعف آن‌ها را وارد کند.

رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی مشهد ادامه داد: این روند باعث می‌شود تا هزینه تمام شده برای بخش خصوصی مضاعف باشد، در حالی که بسیاری از این واحد‌های پتروشیمی از حمایت‌های دولتی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید


حمیدی ازغدی به موضوع تجارت خارجی و چالش‌های این بخش اشاره و بیان کرد: اگر درد‌ها را احصاء می‌کنیم باید از علت‌ها و درمان‌ها هم سخن بگوییم. کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، باید لیستی از اقداماتی را که پارلمان بخش خصوصی می‌تواند در جهت تسهیلگری برای تجارت خارجی به انجام برساند، تدوین و ارائه کند.

او تصریح کرد: در حال حاضر، حضور صنعتگران ایرانی در نمایشگاه‌های خارجی به شدت کاهش یافته و دلیل آن افزایش هزینه‌ها به واسطه رشد نرخ ارز است. توقع داریم دولت در این رابطه اقدامی را انجام داده و مشوق‌هایی را ارائه کند. سازمان توسعه تجارت می‌تواند بخشی از هزینه‌های تمام شده برای حضور شرکت‌ها را در نمایشگاه‌ها تامین کند. این اقدامات قطعا رشد تولید و صادرات را منجر می‌شود و به نفع کلیت اقتصاد کشور خواهد بود.

رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی مشهد تاکید کرد: اقتصاد ما سال هاست که آلوده به تصمیمات و رویکرد‌های سیاسی شده و باید در برهه ای، برای تعالی و رشد کشور این دو راه خود را از هم جدا کنند.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.