هاشم‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شیوع کرونا به گردشگری سلامت ضربه زد

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت گفت: شیوع ویروس کرونا در کشور به صنعت گردشگری سلامت ضربه زده است.

سعید هاشم زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم حمایت بیشتر از شرکت‌های تسهیل گر در حوزه جذب بیماران  بین المللی، اظهار کرد: در حال حاضر برای شناسایی و معرفی امکانات پزشکی و بیمارستان‌های کشورمان به بیماران بین المللی باید از ظرفیت و پتانسیل شرکت‌های تسهیل‌گر بیشتر استفاده کنیم.

او با اشاره به نقش ویژه شرکت‌های تسهیلگر در صنعت گردشگری سلامت  ادامه داد: در حال حاضر صنعت گردشگری برای کشورمان ارزآور و سودده است، به همین دلیل باید جهت پذیرش بیماران بین المللی برنامه‌ریزی خوبی انجام شود.

سفر ۶۰۰ هزار گردشگر سلامت به ایران در سال گذشته

رئیس اداره گردشگری سلامت تاکید کرد: در سال ۹۸ در حدود ۶۰۰ هزار بیمار بین المللی جهت انجام عمل های جراحی به ویژه جراحی‌های زیبایی به ایران سفر کرده‌اند و بر اساس تحقیقاتی که انجام گرفته  هر گردشگر سلامت در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دلار ارز وارد  کشورمان کرده است.

هاشم زاده ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا  صنعت گردشگری سلامت افت محسوسی داشته و در حقیقت همه‌گیری کرونا به این صنعت ضربه زده است. البته این موضوع مربوط به ایران نیست بلکه  در تمام دنیا به دلیل بسته شدن مرزهای هوایی و زمینی ضرر زیادی به کشورهای مدعی  این حوزه وارد شده است.

او گفت:  در حال حاضر ایران در جایگاه چهلم دنیا در زمینه جذب گردشگر سلامت قرار دارد و برای بهبود این جایگاه باید برنامه ریزی بهتری برای دوران پساکرونا انجام دهیم.

رئیس اداره گردشگری سلامت مطرح کرد: در سال گذشته  گردشگران سلامت از کشورهای پاکستان، عراق، افغانستان، کویت، عمان و کشورهای  اروپایی به ایران سفر کرده‌ بودند.


بیشنر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.