سرپرست تیم تکواندوی فتح صدر البرز:

تکواندو راه را برای درخشش روحانیون هموار کرده است

سرپرست تیم تکواندوی فتح صدر البرز درباره حذف تیمش از مسابقات لیگ برتر توضیحاتی را مطرح کرد.

محمدحسین کارگر سرپرست تیم تکواندوی فتح صدر البرز در گفت و گو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط تیمش در لیگ و ناکامی در صعود به مرحله حذفی عنوان کرد: در شرایطی تصمیم گرفتیم در لیگ شرکت کنیم که به لحاظ تأمین نفرات در مضیقه بودیم. برای تکمیل ترکیب تیم، ۵ نفر از تیم فرمانیه، یک نفر از دانشگاه آزاد، ۲ نفر از شهرداری ورامین، یک نفر از مقاومت سپاه و ۲ نفر دیگر برای اولین بار به تیم دعوت شدند تا در تیم بزرگسالان حضور پیدا کنند. از این میان باربد جباری ۱۶ ساله (بازیکن وزن اول) هم جزو این نفرات بود.

او افزود: برای تقویت و ترمیم برخی از اوزان هم تلاش‌ کردیم، اما موفق نشدیم. در نهایت با همین نفرات، برای برپایی اردوی آماده‌سازی تیم برنامه‌ریزی کردیم. تمرینات تیم از یک ماه و نیم قبل از شروع مسابقات آغاز شد. در این مدت   نفرات در اردوی شبانه‌روزی حضور داشتند. در بازی با تیم استقلال در چند وزن، بچه‌ها بازی خودشان را به نمایش نگذاشتند و در قواره تمرینات باشگاه، توانمندی خود را نشان ندادند.

کارگر گفت: برخی از بازیکنان هم در راند طلایی بازی را واگذار کردند. این بازی‌ها اختلاف چشمگیری در بعد فنی نداشت. یعنی همه بازیکنان در اندازه خودشان ظاهر شدند البته با یک ضعف نسبی.

سرپرست تیم تکواندوی فتح البرز درباره اینکه روحانی بودنش با حضور در ورزش تداخلی ندارد، بیان کرد: در عرصه‌های مختلف روحانیون در حد توان و تخصص خود ورود پیدا می‌کنند. تکواندو هم از این قاعده مستثنی نیست. تکواندو این روحیه را به همراه دارد تا انسان از معنویاتش تغذیه کند. این نگاه که هر عرصه، تخصص خودش را می‌طلبد و این تخصص می‌تواند با هر لباس و سمت و جایگاهی منطبق باشد، باعث شده که مسئولان فدراسیون همیشه در بحث فرهنگی و اخلاقی در کنار بعد فنی، پیشتاز باشند. روحانیون زیادی را سراغ دارم که در جای‌جای میهن عزیزمان در رشته‌های مختلف ورزشی و به خصوص در رشته تکواندو در حال فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

او گفت: به نظر من تکواندو هنری برای انتقال باورها، اعتقاد‌ها و محکی برای رویارویی اراده‌ها است. همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، ورزش دروازه‌ای است برای صدور معنویت، من هم از این هنر برای وظیفه‌ اصلی خودم بهره می‌گیرم که امیدوارم مورد قبول درگاه خدا واقع شود.

تکواندو راه را برای درخشش روحانیون در این رشته ورزشی هموار کرده است

کارگر درباره انتخابش به عنوان بهترین سرپرست تیم‌ها در گروه الف عنوان کرد: این عنوان با همدلی و همراهی اعضای تیم، کادر فنی و مسئولان باشگاه حاصل شده است. به نمایش گذاشتن بازی جوانمردانه، رعایت اخلاق و به تصویر کشیدن منش پهلوانی در ارتباط با دیگران و همچنین رعایت نظم و انضباط تیمی باعث کسب این عنوان شده است.


بيشتر بخوانيد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار