انتقاد شدید پکن از تصمیم آمریکا برای ممنوعیت واردات کالا‌های چینی

دولت چین از تصمیم جدید آمریکا برای ممنوعیت واردات محصولات پنبه و گوجه از چین به بهانه کار اجباری به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت چین ضمن انتقاد از تصمیم جدید آمریکا برای ممنوعیت واردات محصولات پنبه و گوجه از چین به بهانه کار اجباری، اعلام کرد آنچه کار اجباری نامیده می‌شود ساخته و پرداخته برخی مؤسسات و شخصیت‌های غربی از جمله آمریکاست.

روزنامه اینترنتی رأی الیوم به نقل از خبرگزاری آلمان نوشت: چین از تصمیم آمریکا برای جلوگیری از واردات محصولات پنبه و گوجه از استان سین کیانگ به بهانه «کار اجباری» انتقاد کرد و آن را گامی سنگین خواند که موجب اعتراض چین و تعهد جدید پکن برای دفاع از شرکتهایش شده است.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از سخنگوی دولت چین اعلام کرد این تصمیم آمریکا، ناقض قواعد تجارت و اصول اقتصاد بازار آزاد است و به واردات صنعتی جهانی و منافع شرکت‌ها و مصرف کنندگان در همه کشور‌ها لطمه زده است.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: «آنچه کار اجباری نامیده می‌شود ساخته و پرداخته برخی مؤسسات و شخصیت‌های غربی از جمله آمریکاست.»

او افزود: «هدف از این تصمیم نیز برقراری تدابیر قاطعانه علیه طرف‌ها و شرکت‌های چینی ذیربط و مهار رشد چین است. طرف آمریکایی این دروغ را ساخته و سپس تدابیری را بر اساس آن اتخاذ کرده است.»

این تصمیم آمریکا در ممنوعیت واردات محصولات پنبه و گوجه، تازه‌ترین تدابیر دولت آمریکا برای فشار به چین به سبب آن چیزی است که بدرفتاری با اقلیت مسلمان ایغور نامیده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
دیدی چه به سر خودتان آوردی گفتم خدا خدا کن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۶ دی ۱۳۹۹
ايغور ديگه از كجا پيداش شد
آخرین اخبار