معاون بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی:

بازآفرینی سرای امام جمعه اردبیل رکورددار سریع‌ترین پروژه مرمتی در کشور است

معاون بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی گفت: مرمت و بازآفرینی سرای امام جمعه اردبیل رکورددار سریع‌ترین پروژه مرمتی در کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی عبوری، معاون بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی در بازدید از بازار تاریخی اردبیل و بافت تاریخی محوطه بازار گفت: تلاش‌ها و اقدامات انجام شده از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اردبیل در مرمت و بازآفرینی سرای امام جمعه مناسب و شایسته قدردانی ویژه است.

او افزود: سال گذشته بازدیدی داشتیم و این سرا مخروبه‌ای بود، اما امروز با دیدن رونق کسب و کار در این مجموعه تعجب کردم و به نظرم این بنا رکورددار سریع‌ترین پروژه مرمتی در کشور است.

معاون بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی پیگیری‌های مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل در مرمت و احیای بازار و بافت تاریخی محوطه بازار اردبیل را زمینه‌ساز تسریع در احیای این مجموعه دانست و بیان کرد: تداوم این اقدامات زمینه‌ساز جلب رضایت مردم، بازاریان و گردشگران خواهد شد.

پروژه‌های اخیر در بخش میراث‌فرهنگی اردبیل در تاریخ استان کم‌نظیر است

علی نیکزاد، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید طرح‌های اجرایی در استان را در حوزه میراث‌فرهنگی شایسته قدیر دانست و طی تماس تلفنی با دکتر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی از اقدامات اخیر این وزارت در استان اردبیل قدردانی کرد.

او افزود: پروژه‌های اخیر این وزارت در تاریخ استان کم‌نظیر بوده ولیکن توانمندی‌های استان ایجاب می‌کند تخصیص اعتبارات و توجهات به استان بیشتر از گذشته باشد.

بازآفرینی بازار تاریخی اردبیل حفاظت از این مجموعه را به دنبال دارد

صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی در مرمت و بازآفرینی بازار تاریخی اردبیل افزود: این اقدامات زمینه برای رونق فعالیت کسبه و حفاظت از این مجموعه را به دنبال خواهد داشت.

او ادامه داد: با توجه به اقلیم سردسیر منطقه انتظار می‌رود خواسته‌های بازاریان در خصوص سیستم گرمایش مد نظر قرار گرفته و در این زمینه نیز اقدام شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.