وزرای خارجه روسیه و عربستان سعودی در مسکو دیدار کردند/ اتهام‌زنی بی اساس وزیر خارجه سعودی به ایران

سرگئی لاوروف و فیصل بن فرحان در نخستین دیدار مشترک خود در پایتخت روسیه درباره مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) در مسکو، پایتخت روسیه میزبان «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی بود.

لاوروف پس از این دیدار در نشست خبری مشترک با همتای سعودی خود اعلام کرد: از توافق‌های به دست آمده در نشست شورای همکاری خلیج فارس در العلا عربستان سعودی استقبال می‌کنیم و از تلاش‌های صورت گرفته برای مذاکره با یمنی‌ها برای از سرگیری مذاکرات تقدیر می‌کنیم. البته طرف‌هایی هستند که تلاش می‌کنند این ارتباط را از بین ببرند و در مسیر آن مانع تراشی کنند.

او افزود: امیدواریم درج نام انصارالله یمن در لیست تروریسم از سوی آمریکا در مسیر روند حل و فصل سیاسی بحران یمن تاثیر منفی نداشته باشد هرچند نگرانی‌های بین المللی در این خصوص وجود دارد.

لاوروف همچنین از حل و فصل سیاسی بحران لیبی، توافق سیاسی دولت و شورای انتقالی یمن استقبال و بر اهمیت ارتباط و هماهنگی در این مسائل تاکید کرد.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: همکاری میان روسیه و عربستان در ثبات بخشیدن به بازار نیرو تاثیر خواهد داشت.

وزیر خارجه عربستان سعودی نیز اعلام کرد: شراکت راهبردی میان عربستان و روسیه اصلی مهم برای حمایت از ثبات جهانی است.

او افزود: با وزیر خارجه روسیه درباره اوضاع خلیج (فارس) و اقدمات ایران گفت‌وگو کردیم.

وزیر خارجه سعودی مدعی شد: مقابله با فعالیت ایران در منطقه دارای اهمیت است و باید تلاش‌ها برای جلوگیری از فعالیت‌های تنش آفرین در امنیت منطقه افزایش یابد.

در این دیدار همچنین درباره همکاری و هماهنگی میان روسیه و عربستان در مسیر مقابله با همه گیری ویروس کرونا بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار