رییس دادگستری بافت:

مدیران برای ساخت و سازهای غیرمجاز پاسخگو باشند

رییس دادگستری شهرستان بافت گفت: مدیران باید در رابطه با ترک فعل منجر به ساخت وسازهای غیرمجاز پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سجاد علیدادی سلیمانی رییس دادگستری بافت در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان گفت: اراضی کشاورزی مرغوب، همواره مورد توجه افراد سودجو و فرصت طلب قرار می‌گیرد و با تغییر کاربری و خرد کردن اراضی، آن‌ها را از چرخه تولید خارج کرده و لطمه‌های جدی را بر تولید محصولات کشاورزی وارد می‌کنند و از این رو حفاظت از اراضی نه فقط برای حمایت از اقتصاد کشاورزی، بلکه برای حمایت از کل اقتصاد کشور، امری ضروری است.

او افزود: متاسفانه در بعضی از نقاط حاشیه شهر، با اهمال مدیران مربوطه، ساخت و ساز‌های غیر مجاز و خارج از ضوابط صورت گرفته و بعضا مشاهده می‌شود که حتی دستگاه‌های خدمت رسان به متخلفان خدماتی نظیر گاز و برق هم ارائه کرده اند که باید در این رابطه پاسخگو باشند.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: در رابطه با ترک فعل‌های مدیران که منجر به ساخت و ساز‌های غیرمجاز شده، حتی مدیرانی که سابقا مسئولیت داشتند نیز در صورت احراز کوتاهی و قصور، باید پاسخگو باشند.

او قانون را خط قرمز دستگاه قضایی دانست و گفت: دستگاه قضایی در مسیر اجرای قانون هیچگونه اهمال و اغماضی نخواهد داشت.

علیدادی سلیمانی بیان داشت: با بنگاه‌های معاملاتی و دلالانی که با اقدامات خود زمینه تغییرات غیر مجاز کاربری را تسهیل می‌کنند نیز برخورد قانونی و قاطع انجام خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد: گزارشی در خصوص کلیه مدیرانی که با ترک فعل خود موجب ایجاد ساخت و ساز‌های غیرقانونی شده اند، تدوین و این افراد به منظور تعقیب قضایی به دادگستری شهرستان معرفی شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار