علی‌نژاد: به شمشیربازی در المپیک امیدواریم/ گزینه‌هایی برای نفر پنجم هیئت مدیره باشگاه استقلال مطرح شده است

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: شمشیر بازی در ۴ سال گذشته پیشرفت خوبی داشته و به کسب مدال المپیک امیدواریم.

مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی شمشیر بازی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: خوشبختانه پس از این که توانستیم مجوز برگزاری اردو‌های تیم‌های ملی شمشیر بازی را بگیریم، اردو‌های این رشته آغاز شد. شمشیر بازی در بخش تیمی و انفرادی سهمیه المپیک کسب کرده و اردو‌های این رشته با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آغاز شده است.

علی نژاد در ادامه گفت: امروز در خدمت ورزشکاران رشته شمشیر بازی بودم تا از نحوه آماده سازی آن‌ها مطلع شوم. با شمشیر بازان صحبت کردم و نظرات آن‌ها را شنیدم و دیدگاه‌های خودمان را هم به آن‌ها انتقال دادیم. به شمشیربازی امید زیادی داریم و نخستین بار است که سهمیه تیمی المپیک را به دست آوردیم. فرصتی ایجاد شده تا ورزشکاران ما به صورت انفرادی و تیمی در المپیک حضور پیدا کنند. شمشیر بازی در المپیک ریو خیلی به مدال نزدیک شد و مجتبی عابدینی رتبه چهارم را به دست آورد. با توجه به توسعه و ارتقا شمشیر بازی در ۴ سال گذشته، به کسب مدال این رشته در المپیک خیلی امیدواریم.

معاون وزیر ورزش درباره پیشرفت‌های شمشیر بازی ایران در سال‌های اخیر گفت: سطح شمشیر بازی ایران امروزه به جایی رسیده که امکان کسب مدال در المپیک را داشته باشد و قدرت‌های بزرگ دنیا از رویارویی با شمشیر بازان ایرانی واهمه دارند.

او درباره انتخاب رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: اکنون تنها ۳ فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود. انشالله هفتم بهمن ماه انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری و نجات غریق را برگزار می‌کنیم و سرپرستان فدراسیون‌های دوچرخه سواری و ورزش‌های زورخانه‌ای به تازگی انتخاب شدند و به تدریج فرآیند انتخابات این فدراسیون‌ها نیز باید آغاز شود. بیشتر انتخابات فدراسیون‌های ورزشی را برگزار کردیم. به خاطر شیوع ویروس کرونا تجمیع صورت گرفته بود، اما به محض این که امکان برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها ایجاد شد، ظرف مدت کوتاهی ۴ مجمع انتخاباتی را برگزار کردیم.

علی نژاد افزود: امروز مجمع سالیانه فدراسیون چوگان برگزار شد و پس از سال ها، مجامع سالیانه تمام فدراسیون‌های ورزشی در سال ۹۹ نیز برگزار شد. با وجود شرایط سختی که ویروس کرونا ایجاد کرده، تمام مجامع سالیانه فدراسیون‌ها در سال جاری برگزار شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره افزایش بودجه فدراسیون شمشیر بازی عنوان کرد: در سال ۹۹ وزارت ورزش و جوانان شیوه جدیدی برای تعیین بودجه فدراسیون‌ها ابداع کرد و با کمک ۴ معاونت و ۱۲ اداره کل در وزارتخانه نظام ارزشیابی ایجاد کردیم و براساس آن وزارتخانه‌ها ارزیابی شدند، به آن‌ها نمره داده شد و براساس جایگاهی که به دست آوردند، بودجه آن‌ها در سال ۹۹ تعیین شد. برای نخستین بار براساس عملکرد فدراسیون‌ها و نه بودجه سال‌های گذشته، بودجه فدراسیون‌ها تعیین می‌شود. فدراسیون شمشیر بازی به خاطر عملکرد خوبی که داشت، بودجه اش نسبت به سال ۹۸، ۶۰ درصد بیشتر شد. در سال ۱۴۰۰ نیز مبنای تعیین بودجه به همین صورت است و چند روز پیش به فدراسیون‌ها نامه زدیم که کم کم گزارش عملکرد‌های خودشان را آماده کنند.


بیشتر بخوانید:


علی نژاد در پاسخ به این سوال که در سال ۱۴۰۰ بودجه‌ای برای فدراسیون فوتبال در نظر گرفته شده گفت: فدراسیون فوتبال نیز از بودجه وزارت ورزش برخوردار خواهد شد، اما میزان آن متناسب با عملکرد سال جاری فوتبال کشور خواهد بود.

او در واکنش به اظهارات سرمربی پرسپولیس مبنی بر این که گفته بود تا ۲ روز دیگر رسول پناه باید از هیئت مدیره باشگاه کنار گذاشته شود، در غیر این صورت تبعات آن به عهده وزارت ورزش خواهد بود گفت: پس از دربی بحث‌هایی مطرح شد و برخی از مربیان و ورزشکاران به خاطر نتیجه مساوی تحت فشار بودند. طبیعی است که هر کسی وظایف و مسئولیت‌هایی دارد و در چارچوب وظایف و مسئولیت‌های خودش باید کار کند و حرفه‌ای نیست که به مسائل خارج از حیطه کاری خودش ورود کند. بودن یا نبودن اعضای هیئت مدیره به مجمع باشگاه پرسپولیس مربوط می‌شود و آن‌ها در این باره تصمیم گیری خواهند کرد.

معاون وزیر ورزش درباره انتخاب عضو پنجم هیئت مدیره استقلال گفت: برای ترمیم هیئت مدیره باشگاه استقلال گزینه‌هایی مطرح شدند و تصمیم گیری نهایی برعهده مجمع باشگاه استقلال است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار