برنامه ریزی کادر فنی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک در قزاقستان

کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد ایران به دنبال کسب ۳ سهمیه باقیمانده المپیک در همان میدان نخست رقابت‌های گزینشی است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین مرحله اردوی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان برای حضور در پیکار‌های قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک در قزاقستان از روز پنجشنبه ۱۹ دی ماه در تهران آغاز شده و تا روز ۳۰ دی ماه ادامه داشته باشد.

بر همین اساس محسن کاوه مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص آغاز اردو‌های تیم ملی گفت: مدت زمان زیادی بچه‌ها از تمرین دور بودند که در مرحله نخست، آزادکاران تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشتند. متأسفانه امسال مسابقات رده‌های مختلف نوجوانان، جوانان و امید‌ها برگزار نشد. البته ما سعی کردیم کشتی‌گیران نوجوان و جوانی که سال گذشته در تیم‌های مختلف بودند را به اردو دعوت کنیم که با حضور آنان برای آینده بسیار امیدوار شدیم.

وی درباره اینکه آیا نتایج پیکار‌های انتخابی در ترکیب ملی‌پوشان برای مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک تأثیرگذار خواهد بود، گفت: به طور حتم این مسابقات تأثیرگذار خواهد بود و کسانی که در انتخابی تیم ملی نتیجه لازم را گرفتند به شرط حضور در تمرینات و رعایت نظم و انضباط اردوی برای مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب خواهند شد. به هر حال در آینده باید جلساتی برگزار شود تا با تصمیمات سازنده و خوب، هم بتوانیم سهمیه‌های باقیمانده المپیک را کسب کنیم.

کاوه در خصوص برنامه‌ریزی کادرفنی برای ملی‌پوشان تا زمان شروع مسابقات نیز گفت: با توجه به زمان کافی، از قبل تمهیدات خوبی را اندیشیده‌ایم و جای نگرانی نیست. تا شروع مسابقات تمامی مراحل لازم برای عملکرد مناسب در گزینشی و آسیایی را رعایت می‌کنیم. در اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم کار دشواری برای کسب سهمیه خواهیم داشت، اما امیدواریم که در همان مرحله نخست سهمیه‌ها را بگیریم تا با خیالی آسوده‌تر به هدفمان که موفقیت در المپیک است برسیم.

رقابت‌های گزینشی قاره آسیا ۲۰ تا ۲۲ فروردین و رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز در روز‌های ۲۳ تا ۲۸ فروردین سال آینده در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد که طبق اعلام کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد قرار است تا آن زمان ۸ مرحله اردو برگزار شود.

کشتی ایران سال گذشته محبی در پیکار‌های جهانی توسط رضا اطری، حسن یزدانی و یدالله محبی موفق به کسب سهمیه در وزن‌های ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید فروردین ماه در وزن‌های ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در پیکار‌های گزینشی حضور یابند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار