پیغامی که شهید سردار سلیمانی از طریق آیت‌الله خامنه‌ای برای امام خمینی (ره) فرستاد

یکی از همرزمان حاج قاسم با بیان اینکه شهید سلیمانی صادقانه انقلابی شد و عالمانه انقلابی ماند، گفت: ایشان به خدا عشق می‌ورزید و همه کارش به خاطر خدا بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  ۱۳ دی ماه سالروز یکی دیگر از جنایت‌های استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار علیه ملت ایران است؛ اقدامی که نه تنها مردم کشورمان بلکه تمام آزادی‌خواهان جهان را در غمی بزرگ فرو برد.

رئیس‌جمهور خبیث و جنایتکار آمریکا در چنین روزی دستور ترور بزرگ مردی را داد که بسیاری از مردم مظلوم منطقه از لبنان و سوریه گرفته تا افغانستان و عراق احساس آزادگی و حمایت این بزرگ مرد را چشیده و توانسته‌اند از یوغ استکبار رهایی یابند.

سردار رشید اسلام، سپهبد شهید قاسم سلیمانی، مردی که از جوانی میدان‌های نبرد را ترک نکرد و همواره لباس مجاهدت را به تن داشت. مبارزی که در دوران جوانی عملیات‌های تأثیرگذاری را علیه رژیم بعث عراق انجام داد و بعد از آن با استفاده از تجربیات دفاع مقدس، جنوب شرق کشور را از لوث وجود اشرار و گروهک‌های تروریستی مسلح پاکسازی کرد و طعم زندگی آسوده و بی‌دغدغه را به مردم آن منطقه چشاند.

پس از آن هم با نظر مقام معظم رهبری فرماندهی نیروی قدس سپاه را برعهده گرفت و به حمایت از مردم بی‌پناه و مظلوم منطقه پرداخت. مردمی که روزگاری گرفتار طالبان، داعش و رژیم جنایتکار صهیونیستی قرار گرفته بودند. ایشان میدان مبارزه را ترک نکرد و آن‌چنان علیه دشمن پیکار کرد و در سراسر جهان پوزه آن‌ها را به خاک مالید که دیگر نتوانستند حضور ایشان را تاب بیاورند. بر همین اساس شخص اول دولت آمریکا به صورت ناجوانمردانه دستور ترور ایشان را صادر کرد و در حال انجام مأموریت به شهادت رسید.

به همین دلیل خبرگزاری ما در نظر دارد با توجه به سالروز شهادت شهید قاسم سلیمانی به خصوصیات اخلاقی، ابتکارات، اقدامات و مجاهدت‌های این شهید بپردازد. از این رو برای آشنایی بیشتر با دوستان، همرزمان و فرماندهان ایشان گفتگو کرده‌ایم. در این قسمت با عباس ایرانمنش از همرزمان شهید سلیمانی گفتگو کرده‌ایم.

* یک شوخی باب آشنایی من با حاج قاسم شد

عباس ایرانمنش رزمنده دفاع مقدس و دوست و همرزم شهید سلیمانی با بیان اینکه توفیقی بود در زمان جنگ تحمیلی در لشکر ۴۱ ثارالله در خدمت حاج قاسم سلیمانی باشم، تصریح کرد: من در منطقه‌ای به نام کرخه کور که بعد‌ها به کرخه نور تغییر نام داد خدمت حاج قاسم رسیدم و ایشان را از نزدیک زیارت کردم و این آشنایی شروع شد.

وی ادامه داد: برای هماهنگی عملیاتی قرار بود به اتاق جنگ در پاسگاه کوت برویم. من، آقای گلزار، سردار رحیمی و شهید محمد اکبری و آقای سلیمانی در بالای نیسان به سمت کوت حرکت کردیم. ایشان برای اینکه باب سخن را باز کند یک نگاهی به من کرد و گفت در این عملیات شهید می‌شوی و همین یک جمله باعث شد در عملیات‌های مختلف در کنار ایشان باشم.

این رزمنده دفاع مقدس به حضور در عملیات‌های دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه پس از پایان جنگ تحمیلی به عنوان سرباز در خدمت حاج قاسم برای مبارزه با اشرار و گروهک‌های جنوب شرق مشغول بودم، افزود: یکی از بزرگ‌ترین افتخاراتم این است که حکم فرماندهی گردان را از ایشان دریافت کردم.

ایرانمنش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حاج قاسم از یک خانواده معمولی و عشایر کرمان به این جایگاه و مقام رسید؛ اظهار داشت: شهید سلیمانی اعتقاد قلبی به انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) داشت و لبیک واقعی به انقلاب اسلامی گفت تا جایی که جان خود را فدای اسلام و انقلاب کرد.

* انقلاب اسلامی زمینه‌ساز بروز حاج قاسم بود/ سخن شنیده نشده شهید سلیمانی به مقام معظم رهبری

وی تمام خصوصیات حاج قاسم از جمله شجاعت، دین‌داری، مدیریت، استقامت و ولایت‌مداری را از آثار و برکات انقلاب اسلامی و سرچشمه همه خوبی‌ها خواند و تصریح کرد: حاج قاسم صادقانه پاسدار شد و بر اساس تفکرات صحیح خود از انقلاب اسلامی پاسداری و دفاع کرد. بر همین اساس در دوران دفاع مقدس هم حضور داشت و جانانه ایستادگی کرد.

این پیشکسوت دفاع مقدس به ذکر خاطره‌ای از ولایت‌مداری حاج قاسم اشاره کرد و گفت: حاج قاسم سلیمانی زمانی که مقام معظم رهبری در کسوت ریاست محترم جمهوری بودند، دیدار می‌کنند و به ایشان می‌گوید سلام ما را به امام برسانید و به امام بفرمایید قاسم سلیمانی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله گفت اگر شما یک انار را دو قسمت کنید، یک قسمت را حلال و قسمت دیگر را حرام بشمارید؛ ما شک نمی‌کنیم و چرا ندارد؟ چراکه با تمام وجود به ولایت و امامت و استمرار حکومت انبیا اعتقاد داریم.

این همرزم سردار قاسم سلیمانی یادآور شد: به نظر من از خصوصیات این شهید والامقام که در زمان حیات و شهادتش جهان ظلم را به لرزه درآورد و مستضعفین را امیدوار کرد؛ صداقت، اخلاص و بصیرت نافذ ایشان به ولایت فقیه است.

ایرانمنش به پایان عملیات کربلای ۴ و ۵ پرداخت و گفت: وقتی از این دو عملیات برگشتیم؛ حاج قاسم یک سخنرانی حماسی و محزون در غم یاران انجام داد؛ وقتی شهدایی مثل میرحسینی، علیمی و ... را یاد می‌کند، بعد از این سخنرانی جانشین‌های شهدا را به عنوان فرمانده انتخاب می‌کند به آن‌ها می‌گوید به شهر‌ها بروید و به مردم بگوید اگر به جبهه‌ها بیایید یا نیایید، جنگ تمام می‌شود؛ اگر آمدید خوشا به سعادتتان و اگر هم نیایید تا آخرین گلوله و آخرین قطره خونمان از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


* شهید قاسم سلیمانی صادقانه انقلابی شد و عالمانه انقلابی ماند

وی با تأکید بر اینکه شهید قاسم سلیمانی صادقانه انقلابی شد و عالمانه انقلابی ماند، خاطرنشان کرد: حاج قاسم به خدا عشق می‌ورزید، اخمش، لبخندش، نگاهش، کرداش به خاطر خدا بود. تا جایی که می‌بینیم در برابر خانواده جانبازان و شهدا گریه می‌کرد در عین حال در برابر دشمنان اشداء علی الکفار بود.

این همرزم شهید قاسم سلیمانی به فرماندهی حاج قاسم در مبارزه با اشرار جنوب شرق اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی برخی شب‌ها راننده خود را صدا می‌زد تا در جاده‌های زابل – زاهدان یا سراوان بروند. بچه‌های اطلاعات عملیات می‌گفتند جاده‌ها خطرناک است امکان دارد گرفتار کمین‌ها شوید، اما حاج قاسم می‌گفت «من سرباز این ملتم و پاسدار این انقلابم من باید بروم کمین بخورم، اما نباید به مردم آسیبی وارد شود؛ اگر هم خطری در پیش است باید برای من اتفاق بیفتد.»

ایرانمنش با تأکید بر اینکه سردار قاسم سلیمانی ۴۰ سال پوتین از پای در نیاورد و شبانه روز مجاهدت می‌کرد؛ اظهار داشت: حاج قاسم به دلیل اینکه اخلاص در وجود، عمل، گفتار و کردارش داشت، به سردار دل‌ها تبدیل شد.

وی ادامه داد: در عملیات کربلای ۵ وقتی رزمندگان از کانال ماهی عبور می‌کنند و دریاچه ماهی را پشت سر می‌گذارند در حساس‌ترین نقطه عملیات یعنی «کله گاوی» پشت کانال دوقلو با دشمن درگیر می‌شوند؛ حاج قاسم سلیمانی سنگر فرماندهی را در فاصله ۲۰۰ الی ۳۰۰ متری رزمندگان قرار می‌دهد و رزم انفرادی بچه‌ها را از نزدیک نگاه می‌کند و با چشم غیر مسلح نظاره‌گر دشمن است. ایشان مرد عمل بود برای همین همیشه فرمان برو نمی‌داد؛ بلکه فرمان بیا می‌داد.

* حکایت اشراری که به دامن انقلاب اسلامی گرویدند

این پیشکسوت دفاع مقدس به رزم سینه به سینه حاج قاسم با دشمن در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه این شجاعت ایشان در زمان فرماندهی در جنوب شرق ادامه پیدا کرد؛ تصریح کرد: حضور مقتدرانه حاج قاسم در جنوب شرق باعث شد مناطق زاهدان، زابل، نهبندان و ... امنیت پیدا کنند.

ایرانمنش با تأکید بر اینکه حاج قاسم همواره به دنبال اصلاح بود؛ افزود: سردار سلیمانی همواره تأکید می‌کرد نباید همه این اشرار جنوب شرق را با یک چشم دید بلکه برخی از آن‌ها غافل‌اند. همین نگاه حاجی باعث شد برخی از سران اشرار به آغوش جامعه برگردند و در حال حاضر با عزت زندگی می‌کنند.

وی حضور حاج قاسم در جنوب شرق را باعث آرامش، آسایش و امنیت مردم برشمرد و گفت: به خاطر دارم من و جمعی از دوستان از زابل می‌آمدیم، دشمن کمینی چیده بود که نزدیک به ۲۰۰ نفر از مردم عادی را اسیر کند و خواستار آزادی سران خود شوند. بعد از نماز مغرب و عشاء رزمندگان اسلام با اشرار درگیر شدند و یکی دو نفر از دوستان شهید شدند. حاج قاسم پس از اطلاع صبح زود خودش را به منطقه رساند.

این همرزم شهید سلیمانی ادامه داد: سردار سلیمانی با توجه به تجارب دوران دفاع مقدس، مسیر دشمن را شناسایی و آن‌ها را محاصره و دشمن را نابود کرد.

ایرانمنش در بخش دیگری از سخنان خود گفت که حاج قاسم از الگوی خود حضرت ابوالفضل العباس (ع) سه ویژگی به ارث برد و در نهایت هم آنگونه به شهادت رسید.

بصیرتی نافذ نسبت به امام خود داشت؛ چراکه امام خامنه‌ای می‌فرمایند سردار سلیمانی سیاستمداری انقلابی بود.

ایمان قلبی به اسلام و مسلمین داشت.

جان خود را فدای امام زمان خود کرد. زمانی که نام امام خامنه‌ای را می‌برد مشاهده می‌کردیم که پس از آن می‌گفت روحی له الفداء؛ یعنی جانم فدای این امام.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۵ دی ۱۳۹۹
سردار شهید عزیزم،تا آخر عمرم غمی سنگین تر از غم تو نخواهم داشت.
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۱۳:۲۷ ۲۴ دی ۱۳۹۹
روحت‌شاد‌حاج‌قاسم.درقلب‌منی‌تاابد
Iran (Islamic Republic of)
سربازحاج قاسم
۰۵:۴۹ ۲۴ دی ۱۳۹۹
ماهمه سربازان ولایت فقیه هستیم سردارم خیلی دلمان برایتان تنگ شده
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۵:۱۰ ۲۴ دی ۱۳۹۹
سلام ،

نمی دانستم حاج قاسم در زمان امام هم فعالیت می کرده و از نزدیکان بود ،
نام حاج قاسم را از دو سه سال پایانی جنگ داعش شنیدم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۴ دی ۱۳۹۹
سلام به شهید عزیز ما حاج قاسم سلیمانی