دستور ترامپ برای حمایت گارد ملی از اجرای مراسم تحلیف بایدن

رئیس جمهور کنونی آمریکا سرانجام اعلامیه اضطراری حمایت گارد ملی از اجرای مراسم تحلیف جو بایدن را صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور داد تا کمک‌های فدرال در تکمیل تلاش‌ها به منظور آماده شدن برای مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب در اواخر این ماه انجام شود.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که موریل بوئزر، شهردار واشنگتن دی‌سی در آخر هفته از ترامپ خواست در مورد نگرانی در خصوص تهدید‌های احتمالی مراسم تحلیف در ۲۰ ژانویه اعلامیه اضطراری صادر کند.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان اوایل روز دوشنبه رسما طرح استیضاح ترامپ را به اتهام تحریک شورش‌های روز چهارشنبه در کنگره پیشنهاد کردند. 

اقدام ترامپ به آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA) و وزارت امنیت ملی اجازه می‌دهد تا برای اقدامات اضطراری به یاری پلیس بیایند.

در اعلامیه کاخ سفید که عصر دوشنبه منتشر شد، آمده است به طور خاص، FEMA مجاز است به تشخیص خود، تجهیزات و منابع لازم را برای کاهش خسارات احتمالی، بسیج و تأمین کند. اقدامات حمایتی اضطراری، محدود به کمک مستقیم فدرال با ۱۰۰ درصد بودجه فدرال ارائه خواهد شد.

ترامپ به دلیل دامن زدن به خشونت‌های منتهی به شورش‌های هفته گذشته به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. او طرفداران خود را تشویق کرد تا روز چهارشنبه، روزی که کنگره با شمارش آراء کالج الکترال پیروزی بایدن را تایید می‌کند، برای اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری به واشنگتن دی سی بیایند.

قبل از اغتشاشات، ترامپ خطاب به جمعیت سخنرانی کرده و با تکرار ادعای دروغین خود مبنی بر پیروزی در انتخابات، آن‌ها را به آشوب در پایتخت دعوت کرده بود. این ناآرامی‌ها منجر به کشته شدن حداقل پنج نفر و به تاخیر افتادن شمارش آراء کالج الکترال شد.

ترامپ برای ترک یا برکناری از سمت خود با فشار روبه‌رو شده است. قرار است مجلس نمایندگان روز چهارشنبه در مورد استیضاح او رای گیری کند.

ترامپ پس از دو ماه انکار نتایج انتخابات ریاست جمهوری سرانجام تایید کرد که دولت جدید در ۲۰ ژانویه روی کار خواهد آمد و تمرکز او بر روی انتقال منظم قدرت است.

چاد ولف، وزیر امنیت داخلی آمریکا اوایل روز دوشنبه گفت سرویس مخفی به دلیل اتفاقات اخیر، اقدامات امنیتی مربوط به مراسم تحلیف را از روز چهارشنبه یعنی شش روز زودتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی شده بود، آغاز می‌کند.گارد ملی دی سی قصد دارد تا روز شنبه حداقل ۱۰ هزار سرباز را برای تقویت امنیت در حالت آماده باش نگه دارد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۳ دی ۱۳۹۹
داره مظلوم نمايي ميكنه اگه راست ميگه بره تحليف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۳ دی ۱۳۹۹
تا تو تحليف شركت نكنه اينا همه اش بازيه
آخرین اخبار