نوروزی در طرح سوال خود از وزیر علوم:

مجموعه وزارت علوم از وزیرشان ناراضی هستند/ کارمندان وزارت علوم در تأمین معاش دچار مشکل شده‌اند

نماینده علی آباد گفت: امروز مجموعه وزارت علوم از عملکرد آقای وزیر و معاون او ناراضی هستند.

مجموعه وزارت علوم از وزیرشان ناراضی هستندبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، رحمت الله نورزوی نماینده علی آباد در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سؤال خود در صحن علنی امروز مجلس از منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزیر علوم از سال ۹۸  تابه‌حال هفت بار مکاتبه کردند که فقط در حد مکاتبه بوده است.

وی افزود: در سال ۲۰۲۰ هر ۷۳ روز یکبار علم دو برابر می‌شد، اکنون در قرن تکنولوژی هستیم. امروز مجموعه وزارت علوم از عملکرد آقای وزیر ناراضی هستند، اساتید طلایه‌داران حرکت علمی‌ هستند. کارمندان زحمتکش و سخت‌کوش و پرتلاش وزارت علوم در سراسر کشور به این حقیر و همکاران مراجعه می‌کنند و از عملکرد غلامی و معاون او به شدت ابراز نارضایتی می‌کنند.

او ادامه داد:کارمندی که در امرار معاش با مشکلاتی که در این تورم اقتصادی روبه رو هست، چگونه می‌تواند با رضایت خاطر در این فضای رقابت علمی کمک کند. تاکیدات امام راحل به دانشگاه‌ها و مراکز علمی امروز متوقف شده است. چند نفر از اساتید شب قبل با من صحبت کردند و ابراز نارضایتی کردند.

نوروزی اظهار کرد: آقای غلامی گفتند ما مجموعه هیئت امنا هستیم، امروز اختیاراتی که به هیئت امنا داده شده برای جلوگیری از موانع پیشرفت است، امروز قانون احکام دائم اختیارات را به هیئت امنا داده است، اما در عصر پیشرفت و تغییر، قوانین بازدارنده و دست و پاگیر باید رفع شود. نه اینکه مانع حقوق کارمندان باشد و باعث نارضایتی قشر زحمتکش کارمندان سخت کوش و پرتلاش وزارت علوم شود.

نوروزی بیان کرد: اختیارات اعطا شده به هیئت امنا برای جلوگیری از موانع پیشرفت بود تا قوانین بازدارنده رفع شود؛ با این حال این موضوع نتوانسته است موانع را برطرف کند و حتی این مسئله، باعث ایجاد نارضایتی مجموعه وزارت علوم در کشور شده است.

وی تصریح کرد: امروز به جرم اینکه کریم عباسی برای رسیدگی به مشکلاتش نزد ما آمد، او را به دایره تخلفات اداری کشاندند، این در حال است که دانشگاه مهد علم است و هرساله رهبر معظم انقلاب با نخبگان و دانشگاهیان دیدار دارند، لذا چشم امید همه جامعه به دانشگاه بوده که همواره منشأ حرکت‌ها و جنبش‌ها است، اما عملکرد وزارت علوم مانع رشد و شکوفایی آن می‌شود.

وی با انتقاد از نامه غلامی به رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: مسئولان وزارت علوم باید به جای سیاسی کاری باعث تربیت انسان‌های فهیم، خلاق، پرسشگر، عالم و فرهیخته شوند و اهمیت دانشگاه فرهنگیان نیز باید برای مسئولان وزارت علوم مسجل باشد به خصوص که رهبر معظم انقلاب در این دانشگاه حضور یافتند که حاکی از اهمیت این مجموعه است.

نوروزی گفت: مجلس یازدهم بیدار است و نسبت به روحیه یأس و ناامیدی که در این وزارتخانه حاکم شده انتقاد دارد و به دنبال پیگیری مطالبات زیرمجموعه این وزارتخانه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار