گروسی: ایران به سرعت در حال حرکت به سوی غنی‌سازی ۲۰ درصد است

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک سخنرانی اعلام کرد برخلاف آنکه در ابتدا آژانس در جدیت و فوری بودن تصمیم تهران تردید داشت، ایران طی چند روز به سرعت پیش رفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز نکست، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنرانی که داشت اعلام کرد ایران به سرعت در حال حرکت به سوی غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم است. 

گروسی در این سخنرانی گفت: در ابتدا که از تصمیم ایران درباره غنی سازی آگاهی پیدا کردیم مطمئن نبودیم تا چه حد تهران در تصمیم خود مصمم است، اما طی چند روز ایران به سرعت پیش رفت.

مدیرکل آژانس ادامه داد: این روند ادامه دارد و می دانیم که ایران روزانه چه مقدار اورانیوم غنی‌شده تولید می‌کند و به نظر می‌رسد آنها بتوانند هر ماه چند کیلو اورانیوم ۲۰ درصدی تولید کنند. او در ادامه اظهار داشت: اظهار داشت: «هنوز به من اطلاعیه‌ای از سوی ایران درباره قصد آنها برای پایان دادن به دسترسی [بازرسان آژانس] ذیل پروتکل الحاقی در ماه فوریه داده نشده است».

پس از بدعهدی‌های غرب و متعهد نبود به برجام، ایران از اواسط ماه جاری و پس از تصویب قانون اقدام راهبردی از سوی مجلس کار غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را آغاز کرد. 

انتها ی پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار