مرکل: هفته‌های آینده شدیدترین مرحله شیوع کرونا در آلمان خواهد بود

صدر اعظم آلمان پیش بینی کرد که هفته‌های آینده شدیدترین مرحله شیوع کرونا در آلمان خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مؤسسه نظارت بهداشتی رابرت کخ اعلام کرد روز یکشنبه شمار کل جان باختگان ناشی از کرونا در آلمان از مرز ۴۰ هزار نفر فراتر رفت و آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور پیش بینی کرد هفته‌های آینده «شدیدترین مرحله شیوع کرونا» در آلمان باشد.

این مؤسسه اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در آلمان ۴۶۵ نفر ثبت شد و به این ترتیب از آغاز شیوع کرونا در این کشور در مجموع ۴۰ هزار و ۳۴۳ نفر جان باختند.

تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در آلمان مبتلا به کرونا شده اند که نزدیک به ۱۷ هزار نفر از موارد ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

آنگلا مرکل در پیام ویدیویی هفتگی خود هشدار داد: تأثیر کامل افزایش تماس‌های اجتماعی در تعطیلات کریسمس و سال نو هنوز در آمار‌ها مشاهده نمی‌شود.

او به آلمانی‌ها هشدار داد در حالی که شمار بسیاری از پزشکان و کادر پزشکی با حداکثر توان خود کار می‌کنند، هفته‌های آینده «شدیدترین مرحله شیوع کرونا» تاکنون خواهد بود.

آلمان با نزدیک به ۸۳ میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین کشور اروپایی به شمار می‌آید که برای ریشه کن کردن شیوع کرونا با مشکل مواجه است. در حالی که این کشور در مقایسه با شمار بسیاری از دیگر کشور‌های اروپایی، از موج اول کرونا جان سالم به در برده بود به شدت تحت تأثیر موج دوم قرار گرفت.

این کشور به تازگی قرنطینه منطقه‌ای را تا ۳۱ ژانویه تمدید کرد و از شهروندان خواست هر چه بیشتر تماس‌ها را کاهش دهند.

در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه آلمان قرار دارند و بیش از ۸۰ درصد از تخت‌های این بخش‌ها اشغال شده اند.

مدارس و همچنین شمار بسیاری از مغازه‌هایی که مواد غذایی نمی‌فروشند، کافه‌ها، رستوران ها، مراکز فرهنگی، ورزشی و تفریحی تا آخر ژانویه تعطیل هستند.

همانند دیگر کشور‌های اروپایی، آلمان اواخر دسامبر برنامه واکسیناسیون خود را با واکسن فایزر/بیوان تک آغاز کرد و تاکنون بیش از نیم میلیون نفر واکسینه شده اند.

مرکل اذعان کرد آغاز واکسیناسیون با تأخیر انجام گرفت، اما سرعت آن افزایش خواهد یافت. او افزود: «آنچه مهم است این است که ما می‌توانیم بگوئیم: ما به حد کافی واکسن در اختیار داریم تا همه در آلمان واکسینه شوند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار