چمبر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رئیس جمهور منجی نیست که بتواند همه مسائل را حل و فصل کند

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ توضیحاتی را ارائه کرد.

عیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چه کسی را الگویی مناسب برای ریاست جمهوری و رفع مشکلات کشور می‌دانید؟ گفت: این نوع از انتخابات ریاست جمهوری این ایراد را دارد که موضوعات را متوجه فرد می‌کند، در حالی که ما باید یک فضای سیاسی و اجتماعی جدید را تجربه کنیم که در آن ، موضوعات حل و فصل شود و احزاب و گروه‌های سیاسی و رسانه ها در این میان نقش دارند. 

او ادامه داد: من این گونه به ریاست جمهوری نگاه نمی‌کنم که یک منجی وجود دارد که بیاید و بتواند مسائل را حل و فصل کند، زیرا مسائل کشور ما آنقدر پیچیده است که نیاز دارد در گروه های کارشناسی و سیاسی بر روی آن تمرکز شده و راه حل برای آن ایجاد شود.

چمبر افزود: معتقدم که  شاید شخصیتی مانند آیت‌الله هاشمی بتواند پلی در بین جناح های مختلف باشد و اجماعی از شخصیت های مختلف را در بین کابینه اش داشته باشد، این قطعا بهتر است از اینکه ما یک نگاه صرف از یک جریان خاص را در دستگاه اجرایی شاهد باشیم، هاشمی این سعه صدر را داشت که یک کابینه با گرایش های مختلف را شکل دهد؛ بنابراین عقیده من این نیست که یک شخص باید صرفا خودش فهم درستی از مسائل داشته باشد؛ زیرا رئیس جمهور باید بتواند با افراد مختلف کار کند، برای مثال ممکن است او مشاوران اقتصادی خوبی داشته باشد و این لزوما به این معنا نیست که خودش فهم درستی از اقتصاد داشته باشد و در هیچ کجای دنیا هم اینگونه نیست که یک نفر خودش در تمامی زمینه ها جامع الشرایط باشد.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، گفت: باید یک نگرشی وجود داشته باشد که جناح‌های مختلف را جمع کند و یا افراد مختلف قوی را در کابینه اش بگذارد، زیرا ما اگر دایره خودمان را تنگ کنیم آن هم به اندازه ای که صرفا بتوان با یک سلیقه کار کرد؛ مسائل مملکت آنقدر سخت و پیچیده است که یک جریان خاص نتواند آن را حل کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۵ دی ۱۳۹۹
در این مملکت هر کسی از مسئولان هر کاری میخواد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۱۸ ۲۳ دی ۱۳۹۹
چطور یک نفر مثل حاج قاسم پیدا میشه که مسئله داعش رو با اون همه تجهیزات و پشتیبانی حل و فصل کنه ریاست جمهوری نمیتونه مسائل داخلی و روتینگ شده رو حل و فصل کنه ، بنظر من اگه یک نفر تو کارش دروغ و خیانت نباشه بقیه مسائل خودش حل و فصل میشه .
آخرین اخبار