لطفی: چرا هیئت رئیسه مجلس برنامه‌های غیرضروری را در دستور می‌گذارد؟/ نیکزاد: مجلس جلسات متعددی درباره وضع معیشتی مردم داشته است

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: چرا هیئت رئیسه مجلس یک هفته کاری را برای حل مشکلات اقتصادی مردم اختصاص نمی‌دهد؟

لطفی:چرا هیئت رئیسه مجلس برنامه‌های غیرضروری را در دستور می‌گذارد؟/نیکزاد:مجلس جلسات متعددی درباره وضع معیشتی مردم داشته استبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز طی تذکری به هیئت رئیسه پارلمان گفت: ۲۲۹ روز از عمر مجلس می‌گذرد و همه همکاران هر روز تذکر و اخطار می‌دهند که مشکلات اقتصادی و تورم افسارگسیخته سفره مردم را کوچک و سفره ثروتمندان را رنگین کرده است. قیمت مسکن، خودرو، ارز و سایر کالاها در این ۸ ماه چند برابر شده است؛ چرا هیئت رئیسه محترم در این ۸ ماه یک جلسه جامع و یک هفته کاری را برای حل مشکلات اقتصادی مردم اختصاص نمی‌دهد و هر هفته برنامه‌های غیر ضروری را در دستور قرار می‌دهد؟

او در ادامه خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داد: چرا به مشکلات کشاورزان شهرستان‌های رزن و درگزین بی‌توجهی می‌شود؟ سیاست‌های غلط وزارت جهاد کشاورزی و عدم تصویب قیمت محصولات کشاورزی، افزایش بی‌رویه قیمت نهاده‌های دامی، کود، سم ضررهای جبران ناپذیری را به اقتصاد کشاورزان وارد کرده است و از طرفی تخریب خانه‌های کارگری و عدم صدور مجوز فعالیت و کشاورزی در حاشیه شهرها و روستاها، معیشت مردم را به خطر انداخته است.

علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس و اداره کننده وقت صحن علنی در پاسخ به این نماینده گفت: تذکر حق شماست، اما انصاف نیست زحمات همکاران در کمیسیون های مختلف را نادیده بگیریم. جلسات متعدد و مختلف در مورد بورس، ارز، مالیات بر خانه‌های خالی، تامین کالاهای اساسی، بودجه، تأمین مالی قیر، اصلاح ساختار بودجه، موضوع جمعیت، طرح‌های مربوط به جهش تولید مسکن و نهاده‌های کشاورزی گذاشته شده است، به طوریکه دولتمردان در کمیسیون‌ها مشاهده می‌کنند مجلس تلاش مضاعفی در جهت رفع مشکلات مردم صورت می‌گیرد. مجلس و هیئت رئیسه به خصوص کمیسیون ها برای حل این مشکلات وقت می‌گذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار