محکومیت اهانت به آرامگاه استاد محمد ماملی

سرپرست شهرداری مهاباد در پی تعرض به آرامگاه استاد محمد ماملی خواننده محبوب مهابادی پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کریم محمدنژاد سرپرست شهرداری مهاباد در پیامی تعرض به مزار استاد محمد ماملی را محکوم کرد، متن این پیام به شرح زیر است:

استاد محمد ماملی از هنرمندان برجسته کوردستان است که در زمینه‌های موسیقی عرفانی فولکلوری و اجرای ساخته‌هایی از خود و آهنگ‌هایی برگرفته از فارسی و ترکی کار کرده است.

استاد محمد ماملی هنرمند مردمش بود و در مردمداری و مردم دوستی کم نظیر بود. همین ارتباط معنوی با مردم موجب شد که در رفع بسیاری از اختلافات مردم نقش داشته باشد. به همین علت است که مردم خاطراتشان از محمد ماملی در زمینه‌های هنری، فرهنگی و اجتماعی را همیشه در قلب دارند.

با کمال تاسف در روز جمعه ۱۹ دی ماه شاهد اقدام نابخردانه افرادی ناشناس در اهانت به مزار این هنرمند نامدار کورد بودیم که هیچ سنخیتی با آداب، رسوم و غنای فرهنگی و ادبی منطقه نداشته و ندارد. شهرداری مهاباد این اقدام ناشایست را که موجب شعله ور شدن نفرت و خدشه دار شدن فطرت‌های پاک هنرمندان و شهروندان فهیم مهاباد و منطقه شده است و با هیچ منطقی هم قابل توجیه و دفاع نیست محکوم می‌نماید.

کسانی که این اقدام نابخردانه را انجام دادند بدانند که چنین اهانت‌هایی هیچ گاه از ارزش‌ها و محبوبیت ایشان نمی‌کاهد و دستاورد چنین اقداماتی پشیمانی و ذلالت برای بانیان آن خواهد بود.

شهرداری مهاباد با تأکید بر احترام بی پایان به زنده یاد استاد محمد ماملی؛ خاطر نشان می‌سازد آماده هرگونه همکاری در راستای پیگیری عاملان این کار، با دستگاهها، نهاد‌ها و خانواده محترم ایشان می‌باشد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.