۶۰ درصد از کادر درمان آمریکا حاضر به دریافت واکسن کرونا نیستند

بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، ۶۰ درصد از کادر درمان در آمریکا از دریافت واکسن کرونا امتناع ورزیدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند هزاران نفر از کادر درمان در آمریکا از دریافت واکسن امتناع ورزیده‌اند. حداکثر نیمی از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در ایالت کالیفرنیا و بیمارستانی در تگزاس می‌گویند که این واکسن را دریافت نخواهند کرد، ۶۰ درصد از کارکنان خانه سالمندان در اوهایو در حال لغو سفارش هستند و ۴۰ درصد از کارگران بهداشتی در لس آنجلس نیز آن را دریافت نمی‌کنند.

پاسخ دهندگان به تعدادی از نظرسنجی‌ها به ترس از عوارض جانبی خطرناک اشاره می‌کنند، پوستر‌های انجمن بهداشت و درمان حاکی از این باور است که از آن‌ها به عنوان خوکچه هندی استفاده می‌شود و کارشناسان اطلاعات نادرست را علت اصلی آن می‌دانند.

اگرچه عوارض جانبی تهدید کننده زندگی نادر است، اما نمونه‌هایی از آن‌ها در روز‌های اول توزیع واکسن در دو نفر از کادر درمان در آلاسکا که یکی از آن‌ها هیچ سابقه آلرژی نداشت، ایجاد شد که چند دقیقه پس از دریافت اولین دوز واکسن فایزر دچار شوک آنافیلاکتیک شد. این مسئله تنها در آمریکا نیست، کادر درمان آمریکا و هلند شکایت دارند که از آن‌ها به عنوان خوکچه هندی استفاده می‌شود.

اما این یک مسئله وخیم در آمریکاست، جایی که ۳۰۰۰ نفر به طور روزمره در طی فقط ۲۴ ساعت می‌میرند و توزیع واکسن با سرعت حلزونی در حال انجام است و فقط حدود ۱۴ درصد از ۲۰ میلیون نفر از افراد دارای سرعت عمل قول داده‌اند که تا پایان واکسن بزنند.

مایک دی واین، فرماندار اوهایو، روز پنجشنبه گفت ۶۰ ٪ از کارگران خانه سالمندان از دریافت واکسن خودداری کرده‌اند. به گفته لس آنجلس تایمز، ۴۰ درصد از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در لس آنجلس و ۵۰ درصد در شهرستان ریورساید حاضر به تزریق واکسن نیستند. میلیون‌ها دوز واکسن کرونا در بسیاری از شهر‌های آمریکا در دسترس است، اما بدون استفاده مانده است.


بیشتر بخوانید


به دنبال توصیه‌های مرکز پیشگیری از بیماری عفونی آمریکا، کادر درمان در اولویت دریافت واکسن قرار دارند. کارشناسان بهداشت عمومی امیدوارند که واکسیناسیون کادر درمان نه تنها از آن‌ها در برابر بیماری محافظت کند بلکه خطر انتشار ویروس را کاهش داده و از کمبود پرسنل بیمارستان‌ها جلوگیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ش
۲۳:۰۳ ۲۰ دی ۱۳۹۹
قابل توجه اصلاحیون که عشق یکطرفه چشم عقلشان را کور کرده
آخرین اخبار