صحنه و قصرشیرین پایلوت متناسب‌سازی معلولان جسمی - حرکتی

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه گفت : شهر‌های صحنه و قصرشیرین به عنوان پایلوت برای متناسب‌سازی معلولان جسمی - حرکتی و نابینایان برحسب استاندارد جهانی به وزارت کشور معرفی شدند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهرام کهریزی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه گفت : این ۲ شهر به وزارت کشور برای تامین اعتبار موردنیاز متناسب سازی معلولان جسمی- حرکتی معرفی شده است.

او گفت : شهرداران این ۲ شهر خود نامزد پایلوت شدن برای متناسب سازی معابر، خیابان ها، ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، بوستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برحسب استاندارد‌ها و ضوابط جهانی شدند.

کهریزی افزود: متناسب سازی معابر شهر‌ها برای معلولان جسمی - حرکتی مشمول هزینه‌هایی است که در این راستا شهرداری‌های باید تلاش و کوشش فراوانی به خرج دهند.

او کار برای معلولان جسمی - حرکتی را یک کار فرابخشی دانست که باید همه دستگاه‌ها در آن مشارکت کنند.

برای متناسب سازی معابر کرمانشاه بیش از هشت میلیارد تومان هزینه شد

نماینده شهرداری کرمانشاه گفت: سال ۹۸ برای متناسب سازی معلولان جسمی - حرکتی در مناطق هشتگانه کلان شهر کرمانشاه بیش از ۸۰ هزار متر معابر و پیاده رو با اعتبار بیش از هشت میلیارد تومان تخریب و بازسازی شد و تمام شاخص‌های بهزیستی در آن رعایت شده است.

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه با تقدیر از عملکرد شهرداری کرمانشاه در راستای متناسب سازی معابر و پیاده رو‌ها برای معلولان جسمی - حرکتی خواستار رعایت تمام ضوابط، اصول و شاخص‌های بهزیستی در آرامستان جدید شهر کرمانشاه از همین ابتدای کار شد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به شهرداری کرمانشاه پیشنهاد داد در راستای استقبال مردم در مشارکت ها، یک خیابان را با تمام ضوابط و شاخص‌های زیبای شهرسازی و متناسب سازی معلولان جسمی - حرکتی را به عنوان الگو انجام دهند تا خود به خود فرهنگ سازی در شهر رخ دهد.

حسن عزیزی خواستار هم افزایی دستگاه‌ها و ارگان‌ها برای تعمیر و ساخت معابر و خیابان‌ها و استفاده از مصالح با کیفیت شد و گفت: متاسفانه گاهی دیده می‌شود از احداث و یا آسفالت یک خیابان ۲ ماه نگذشته که یک ارگان دیگر مصالح آن را تخریب کرده و سال بعد برای تعمیر و بازسازی نیاز به هزینه است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.