نیویورک تایمز: ترامپ به صراحت اعلام کرده استعفا نمی‌دهد

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد ترامپ در پشت در‌های بسته اعلام کرده که استعفا نخواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که دوره اش تا چند رو دیگر به پایان می‌رسد، در پشت در‌های بسته به صراحت اعلام کرده که استعفا نخواهد داد.

نیویورک تایمز همچنین اعلام کرد: ترامپ از سخنان روز پنجشنبه خود که در آن متعهد شده بود قدرت را به شکل مسالمت آمیز واگذار کند، ابراز تأسف کرده است.

نیویورک تایمز در گزارش خود با عنوان دموکرات‌ها آماده استیضاح ترامپ به اتهام تشویق افراد به یورش به ساختمان کنگره است، نوشت: دموکرات‌ها روز جمعه سنگ بنایی استیضاح ترامپ را برای بار دوم بنا نهادند؛ به طوری که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تهدید کرد تا او را (ترامپ را) در صورتی که فورا استعفا ندهد، بخاطر نقشش در تحریک گروه‌های خشونت طلب در حمله به ساختمان کنگره رسما متهم کند.

به نوشته نیویورک تایمز، این تهدید، بخشی از تلاشی کامل و مشخص از سوی دموکرات‌های خشمگین است که با پشتیبانی شماری از جمهوری خواهان برای فشار آوردن به ترامپ به منظورترک ریاست جمهوری صورت می‌پذیرد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، نانسی پلوسی در نامه‌ای به همکارانش نوشته: در صورتی که رئیس جمهور سمت خود را فورا و با میل خود ترک نکند، کنگره دست به کار خواهد شد.

به نوشته این نشریه آمریکایی، در کاخ سفید ترامپ با پافشاری بر لحن جسورانه خود اصرار دارد که به عنوان نیرویی قدرتمند در صحنه سیاسی آمریکا باقی بماند. او در پشت در‌های بسته به وضوح اعلام کرده که استعفا نخواهد داد و از ویدئویی که روز پنجشنبه منتشر کرده بود و در آن متعهد شده بود که قدرت را به شکل مسالمت آمیزی انتقال خواهد داد، ابراز پشیمانی کرده است.

از سوی دیگر، شهردار نیویورک اعلام کرد: ترامپ باید هم اکنون استعفا دهد؛ چرا که قدرت عقلی خود را از دست داده است.

همچنین رئیس کمیته نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی گفته است: کسانی که اجازه کودتا را در روز چهارشنبه دادند، باید فورا استعفا کنند.

رئیس کمیته رسانه‌ای مجلس نمایندگان آمریکا نیز اعلام کرد: دوره ریاست ترامپ برای آمریکا سخت بود و ما باید این رئیس جمهور را اخراج کنیم.

او همچنین گفت: ترامپ خطری برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌رود و ما آماده هستیم به خاطر ملت آمریکا، هفته آینده ترامپ را محاکمه کنیم.

روز چهارشنبه همزمان با تایید ریاست‌جمهوری جو بایدن -رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از حزب دموکرات- در کنگره، طرفداران ترامپ بنا به درخواست او تجمعی را برگزار و سپس به ساختمان کنگره حمله کردند. این اقدام چند کشته بر جای گذاشت و محکومیت‌های زیادی را در داخل و خارج آمریکا به دنبال داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۱ دی ۱۳۹۹
جانم فدای ترامپ. از پارسال عاشقش شدم
آخرین اخبار