مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام خبر داد؛

راه اندازی نخستین دپارتمان تخصصی کسب و کار در ایلام

رشیدی گفت: نخستین دپارتمان تخصصی کسب و کار وابسته به اداره کل فنی حرفه ای در شهرستان ایلام راه اندازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام  ؛ علی رشیدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: هدف از تاسیس این دپارتمان تبدیل آموزش‌ها و مهارت‌های فرا گرفته توسط کارآموزان به کسب و کار و تولید ثروت است.

او یادآور شد: کارآموزان در این دپارتمان می‌توانند آموزش‌های خود را علاوه بر ایجاد کسب و کار به بازار نیز عرضه کرده تا بتوانند شغلی پایدار را برای خود حفظ کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام مهم‌ترین اقدام انجام شده سال جاری این اداره کل را سوق دادن آموزش‌ها از عرضه محوری به سمت تقاضا محوری ذکر کرد و افزود: برای این منظور در این اداره کل پس از مطالعات لازم، نیازسنجی مناسبی صورت گرفته و نیاز بازار کار احصا شده است و در حال حاضر براساس نیاز روز بازار آموزش‌ها ارایه می‌شود.

رشیدی تاکید کرد: ایجاد دپارتمان تخصصی کسب و کار از یک سو موجب اثری گذاری آموزش‌ها و از سوی دیگر به افزایش مهارت اندوزی و ایجاد اشتغال پایدار کارآموزان منجر می‌شود.

او از انقعاد تفاهم‌نامه با مدیران صنایع نفت و گاز و پتروشیمی استان برای تربیت نیروی انسانی این صنایع خبر داد و عنوان کرد: در مرحله نخست این تفاهم نامه آموزش‌های لازم تخصصی توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام برای تربیت نیروی انسانی این صنایع اجرا شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام اضافه کرد: تاکنون هشت نفر در حرفه برق و صنعت ساختمان به مدت ۶ ماه این آموزش‌ها را فرا گرفته اند و پس از مهارت اندوزی و مصاحبه تخصصی در پروژه NGL دهلران مشغول بکار شده اند.

رشیدی اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام سال جاری توانسته کارگاه‌های مختلفی نظیر تعمیر و نصب آسانسور، تعمیر موبایل، گلخانه نیم هیدروپونیک و کارگاه انرژی خورشیدی در این مرکز ایجاد کند تا متقاضیان بتوانند مهارت‌های های مورد نیاز را کسب کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.