مرگ دلخراش یک پزشک آمریکایی پس از دریافت واکسن شرکت فایزر

مرکز کنترل بیماری‌های عفونی آمریکا مرگ یک پزشک ۵۶ ساله را پس از دریافت واکسن کرونای شرکت فایزر – بیوان تک تایید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی ان ان، با تایید دو واکسن شرکت‌های داروسازی فایزر - بیوان تک و مدرنا از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا، طی هفته‌های گذشته واکسیناسیون عمومی در ایالات مختلف این کشور آغاز شد.

به تازگی یک پزشک در ایالت فلوریدا به نام گریگوری مایکل، پس از دریافت واکسن کرونای شرکت فایزر جان خود را از دست داد. مرکز تحقیقات پزشکی میامی در حال تحقیق درباره علت مرگ این پزشک است.

یکی از مقامات مرکز کنترل بیماری‌های عفونی آمریکا با تایید مرگ این پزشک اعلام کرد: ما گزارشی از ایالت فلوریدا دریافت کرده ایم که نشان می‌دهد یک پزشک ۵۶ ساله بدون سابقه بیماری قبلی پس از دریافت واکسن کرونای ساخته شده از سوی شرکت فایزر - بیوان تک جان خود را از دست داده است.

این پزشک واکسن کرونا را در ۱۹ دسامبر دریافت کرده و در ساعات پایانی ۳ ژانویه جان خود را از دست داده است.

شرکت فایزر، غول داروسازی آمریکا و بزرگترین شرکت داروسازی جهان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نیز به صورت مستقل در حال تحقیق درباره مرگ این پزشک هستیم.

این بیانیه می‌افزاید: ما نسبت به مرگ این پزشک آگاهی یافته و تحقیقات خود در این زمینه را آغاز کرده ایم. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد دلیل مرگ این پزشک ترومبوسیتوپنی (Thrombocytopenia) بوده است.

مرگ دلخراش یک پزشک آمریکایی پس از دریافت واکسن شرکت فایزر

ترومبوسیتوپنی یک بیماری مرتبط با اختلال در پلاکت‌های خون یا ترومبوسیت‌هاست. تعداد پلاکت‌های خون به طور طبیعی بین ۱۵۰ تا ۴۵۰ هزار در هر میکرولیتر است. زمانی که شمار پلاکت‌های خونی به کمتر از ۵۰ هزار در هر میکرولیتر برسد، این بیماری بروز کرده که می‌تواند منجر به مرگ فرد شود.

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد شمار پلاکت‌های خون این پزشک آمریکایی بدون سابقه قبلی شاهد افت شدید بوده که همین امر منجر به از دست دادن جان وی شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۰ دی ۱۳۹۹
دلم سوخت
آخرین اخبار